بسته بودن فضا نگاه تنگ نظرانه و همچنين نبود جسارت در فيلم سازي از مشكلات موجود سينماي ايران است.

عبدالله عليخاني (مدير سينما عصر جديد) در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص تعطيلي سينماها گفت: مشكلات اخير به وجود آمده مختص به كليه سينماهاي خصوصي و دولتي است. سينماهاي دولتي در صورت مواجه با كمبود بودجه از سوي دولت حمايت مي شوند ولي سينماهاي خصوصي با وجود كمبود بودجه به ناچار به تعطيلي سينماها روي مي آورند.
وي افزود: سينمايي كه تماشاگر ندارد به طور طبيعي از لحاظ اقتصادي تعطيل است و تنها درب آن باز است.
عليخاني در خصوص راه حل براي مشكلات موجود، عنوان كرد: فضا را بايد براي فيلم سازي باز كنيم تا آثار اجتماعي و رويا پردازانه ساخته شود تا جوان ها با اين آثار همذات پنداري كنند.

** نگاه صبورانه به ساخت آثار سينمايي استقبال مخاطب را به دنبال خواهد داشت


وي تصريح كرد: ما توانايي مقابله با تأثير ماهواره را نداريم اما مي توانيم با باز كردن فضا براي فيلم سازي با توليدات آثار بهتر، تماشاگر را به سينماها بكشانيم، مسئولان نبايد نگاه تنگ نظرانه به ساخت توليدات داشته باشند.
وي در اين باره ادامه داد: هميشه در تلويزيون با ساخت آثار جسورانه به مسائل روز جوانان و كشور پرداخته مي شود در حالي كه بايد اين جسارت در ساخت آثار سينمايي صورت بگيرد.
وي اظهار داشت: در صورت بازسازي سينماها و همچنين بازنگري در ساخت آثار، با توليد فيلم هاي خوب، تماشاگر براي ديدن و رفتن به سينما وقت و هزينه مي گذارد و ما شاهد شرايط بهتري در سينماها خواهيم بود./ص
برچسب ها: سینما ، تلویزیون ، اکران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار