وزیر خارجه آمریکا برای شرکت در نهمین نشست مجمع آینده که به میزبانی مشترک آمریکا و تونس برگزار خواهد شد، هفته آینده به تونس سفر می کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری رسمی تی ای پی تونس به نقل از بیانیه ای که وزارت خارجه آمریکا منتشر کرده است اعلام کرد هیلاری کلینتون پنجشنبه هفته آینده وارد تونس می شود.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مجمع آینده در نشست امسال از افزایش سطح مشارکت جوامع مدنی، بخش خصوصی و دولتی استقبال می کند و شرکت کنندگان در این نشست مذاکرات خود را بر اعطای اختیارات به زنان، آزادی بیان، کارآفرینی و مدیریت اقتصادی معطوف خواهند کرد.
کلینتون در سفرش به تونس با مقامات بلندپایه این کشور دیدار و درباره پیشبرد روند انتقال قدرت در این کشور و مسائل دوجانبه و منطقه ای تبادل نظر خواهد کرد.
کلینتون پیش از عزیمت به تونس، به مغرب سفر خواهد کرد تا در نشست گروه  دوستان سوریه شرکت کند. وی در طول اقامتش در مغرب با پادشاه این کشور نیز دیدار خواهد کرد.
مجمع آینده ابتکار مشترک کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و هشت کشور صنعتی جهان است. این مجمع، زمینه همکاری منحصر به فرد میان دولتهای منطقه، جی هشت، نمایندگان جوامع مدنی و سران بخش خصوصی را برای تبادل نظر درباره بهترین راه همکاری در جهت حمایت از پیشرفت و افزایش فرصتها برای مردم منطقه فراهم کرده است.
مجمع آینده ، ژوئن 2004 در اجلاس جی هشت در  سی آیلند آمریکا تشکیل شد.
در آن اجلاس، کشورهای گروه هشت بر پایبندی خود برای پیشرفت هر چه بیشتر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و کمک به ایجاد فضایی سازنده برای گفتگوی غیررسمی، آزادانه و فراگیر تاکید کردند.
نخستین نشست مجمع آینده دسامبر 2004 در رباط، پایتخت مغرب و به میزبانی مشترک این کشور و آمریکا برگزار شد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار