گزارشها از وضع فاجعه آمیز بهداشتی و انسانی در زندانهای فرانسه حکایت دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24 ، بر اساس عکسهایی که از درون زندانهای فرانسه به خصوص در منطقه مارسی در جنوب این کشور منتشر شده است، می توان وضع بسیار وخیم این زندانها را مشاهده کرد . روی دیوارها آثار کپک زدگی و کثیفی مشاهده می شود، سیمهای برق همه جا آویزان هستند، مشکلات بهداشتی و لوله کشی وجود دارد. همه جا از وجود موش و سوسک گزارش می شود و ترکیدگی های مکرر لوله ها محوطه زندان را بارها زیر آب برده است.دوستان و نزدیکان زندانیان نیز از شرایط غیرانسانی در این زندانها ابراز نگرانی کرده اند.
یکی از مادران گفت :بر اساس گفته های فرزندم، زندان بسیار کثیف است، سوسکهای زیادی در سلولها وجود دارند، ملحفه زندانیان از ماه سپتامبر عوض نشده و موش هم زیاد شده است.
یکی دیگر گفت : حتی در محوطه حمام نیز هیچ بهداشتی در کار نیست و همه جا کثیف است.
نکته نگران کننده دیگر در زندان های فرانسه،افزایش جمعیت زندانیان است. در حالی که زندان مارسی هزار صد ونود جا بیشتر ندارد، هزار و هفتصد و شصت و نه زندانی در آن نگهداری می شود که این یعنی صد و چهل و پنج درصد گنجایش.در چنین وضعی زندانبانها نیز معترضند.
ژان یکی از زندانبانهای مارسی گفت :هیچ چیزی در سلولها قابل رویت نیست و در چنین وضعی امکان کنترل وجود ندارد و حتی گاهی امنیت زندانیان برقرار نیست.
سازمان نظارت بر زندانها، نقض فاحش حقوق بنیادین انسانها را محکوم کرد و خواهان امکانات بیشتر برای زندانها شد.
برچسب ها: بین الملل ، زندان ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار