کمیته های مردمی در سوریه تلاش می کنند به ارتش این کشور برای حفظ امنیت کمک کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، علی رسلان خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی المنار به سوریه در گزارشی گفت : در بحرانهایی همانند آنچه سوریه با آن مواجه است شرایط امنیتی به سازماندهی تلاشهای محلی برای حفظ امنیت عمومی نیاز دارد که در سراسر جهان به کمیته های مردمی شهرت دارند .
این کمیته ها در سراسر شهرها و محله های سوریه فعالیت می کنند و تنها مأموریت آنان نیز حفظ امنیت و جان مردم است.
ابو ابراهیم مسئول یکی از مناطق در کمیته های مردمی گفت :« برخی افراد تحت تعقیب هستند ما آنها را پس از بازداشت به طرفهای ذی صلاح تحویل می دهیم».
مشارکت افراد در این کمیته‌ها شرط سنّی ندارد و جوانان و پیران به حفظ امنیت کمک می کنند .
یکی از اعضای این کمیته‌ها گفت : ما از این کشور و از بشار اسد رئیس جمهور سوریه حمایت می کنیم . جانمان فدای سرزمین و بشار اسد باد.
یکی دیگر از اعضای این کمیته‌ها گفت : کسی مرا مجبور نکرده است در این کمیته ها باشم . محبتی که به کشور و ملتم و رئیس جمهور دارم باعث شده است در این کمیته ها حضور یابم».
کمیته های مردمی با طرفهای ذی صلاح امنیتی و ارتش سوریه هماهنگی می کنند.
حفظ امنیت در مناطق و جاده های اصلی با ارتش است .
یکی از نیروهای ارتش گفت : لازم است که مردم به ما کمک کنند. ما برای حمایت از آنان و حفظ جان آنها در اینجا هستیم .
راننده یک خودرو گفت : آنها ( کمیته های مردمی)برای حفظ امنیت ما خودروها را بازرسی می کنند . شمار دیگری از شهروندان از عملکرد کمیته های مردمی حمایت کردند.
موانع ایست بازرسی که توسط ارتش یا کمیته های مردمی ایجاد شده است یک هدف واحد دارد و آن هم حفظ جان مردم از گزند حملات گروههای مسلح است.
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار