سفیر روسیه در دمشق در دیدار با نخست وزیر سوریه تأکید کرد مسکو اجازه نخواهد داد هیچ توطئه ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه سوریه به نتیجه برسد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ، این سخنان را عظمت الله کل محمدوف دیروز در دیدار با وائل حلقی نخست وزیر سوریه اعلام کرد.
وائل حلقی در این دیدار بر عمق روابط تأریخی و راهبردی و ممتاز و استوار بین دو کشور و دو ملت دوست تأکید کرد .
حلقی خاطر نشان کرد دو طرف برای تقویت و توسعه روابطشان که همه زمینه ها را در برگیرد تمایل حقیقی دارند.
کل محمدوف نیز به نقل از دمیتری مدودف رئیس جمهور روسیه بر ثابت بودن موضع مسکو در قبال بحران سوریه و حمایت دولت و ملت روسیه از رهبری و ملت سوریه برای عبور از بحران کنونی تأکید کرد.
محمدوف ابراز اطمینان کرد ملت سوریه می تواند دشمنانش را شکست بدهد .
سفیر روسیه بر پافشاری مقامات روس بر ادامه تلاشها برای تحقق آشتی ملی و حل و فصل مسالمت آمیز و فوری از طریق گفتگو بین سوریها بدون مداخله خارجی و بر اساس بیانیه ژنو تأکید کرد.
محمدوف تأکید کرد موضع ثابت و استوار روسیه در قبال سوریه ناشی از لزوم حق ملتها در تعیین سرنوشت و احترام به اصول همکاریهای بین المللی و تلاش مشترک برای ایجاد نظام جهانی چند قطبی و جدید است .
این مقام روس تصریح کرد مسکو اجازه نخواهد داد هیچ گونه توطئه ای علیه سوریه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به نتیجه برسد.
محمدوف گفت کشورش مصمم است روابط دارای منافع دو جانبه را به ویژه در زمینه های انرژی و حمل و نقل هوایی و مبادله تولیدات کشاورزی توسعه دهد و بر تلاش برای امضای موافقت نامه تجارت آزاد بین روسیه و بلاروس و قزاقستان از یک طرف و سوریه از طرف دیگر تأکید می کند.
حلقی نیز از مواضع ثابت و اصولی رهبری و ملت روسیه قدردانی کرد و گفت سوریه از بحرانش پیروز خارج خواهد شد و امنیت و ثبات اجتماعی و اقتصادی را با همکاری با کشورهای دوست از جمله روسیه محقق خواهد کرد .
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار