حدود 250 خوابگاه بدون نظارت مسئولین صندوق قرار داشتند و در سال 92 قطعاً دو گام به جلو در جهت نظارتی بر می داریم.

کیوان مرادیان رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:در خصوص بحث نظارت بر خوابگاه ها باید بگویم که ما در وزارت علوم هیچ مسئولیتی را در حوزه ابهام باقی نگذاشته ایم و همه دستور العمل ها به صورت شفاف اعلام شده است.

وی افزود: بر اساس بحث برون سپاری خوابگاه ها بخش غیر دولتی به کار گرفته شده تا ظرفیت جدید و حداقل های آن ایجاد شود ،چنانچه نزدیک به یکسال است که با حضور معاونان جلسات تشکیل می شود و آیین نامه لازم تدوین شده و از مراکز مختلف در حوزه امنیتی خوابگاه ها دعوت شده است.

مرادیان تصریح کرد: تاکنون شاهد بودیم که 250 خوابگاه ساز و کار نظارتی مشخصی نداشته اند چنانچه هم دانشجویان و هم افراد غیر دانشجویی در مکان ها و خوابگاه ها کنار دانشجویان زندگی می کردند، البته این مشکل در قالب شناسنامه دار کردن خوابگاه ها در حال بررسی است چنانچه در سال 92 قطعاً دو گام جلوتر در این زمینه برداشته می شود.

 علیرغم  تحریم ها مشکلی در خصوص ارائه خدمات رفاهی نداریم

مرادیان در ادامه گفت: برای نظارت کامل خوابگاه های دانشجویی صندوق رفاه دانشجویی در قالب تعاونی خوابگاه داران به خوابگاه های مشخص شده مجوز می دهد ما از دانشگاه ها خواستیم که هر گونه فعالیت و ساز و کار را با ما در ارتباط بگذارند تا در حوزه خوابگاه ها خوابگاه های غیر دولتی شناخته شوند و بعد ساز و کارها مشخص شوند.

مرادیان در ادامه در خصوص وام 4 درصدی برای دانشجویان اظهار داشت: بحث وام 4 درصدی برای دانشجویان 3 بار به دولت رفته ولی از جانب بانک مرکزی هیچ اقدامی صورت نگرفته چنانچه این مشکلات در هیئت دولت آمده و به لحاظ ضوابط همه ساز و کار صورت گرفته است. امیدواریم در سال 92 بتوانیم این طرح ها اجرایی کنیم چنانچه در بحث اقتصاد مقاومتی در راستای توانمند سازی بخش خصوصی کارهای زیادی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در سال 1390، 186 میلیارد تومان در اختیار دانشجویان و دانشگاه ها برای ارائه خدمات رفاهی داده شد، که خوشبختانه در شرایط فعلی علیرغم تحریم ها مشکلی در خصوص ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان نداشتیم و می خواهیم با همین مبلغ ترم بهمن را هم پشت سر بگذاریم./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.