ذخیره سازی دارو های حیاتی، راه اندازی دانشکده مجازی و کنترل ایدز در کشور از مهم ترین رویداد های بسته سلامت این هفته بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: در مراسم روز ایدز وزیر بهداشت تاکید کرد که با اقدامات انجام شده روند پیشرفت جدید این بیماری در کشورمان رو به کاهش است دستجردی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در 3 یا 4 سال اخیر به سمت کاهش موارد جدید ایدز هم در نوزادان و هم در بزرگسالان پیش رفتیم.

نماینده سازمان ملل در ادامه افزود: برنامه کنترل ایدز در ایران در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته و این قابل الگو برداری است.

 ایجاد مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در سراسر کشور

صداقت رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت در ادامه گفت: در حال حاضر مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در سراسر کشور دایر است و هر کسی اگر به هر دلیلی فکر می کند که در مواجه با این  ویروس قرار دارد می تواند به این مراکز مراجعه کند و بداند که تمامی خدمات از جمله مشاوره و آزمایش در این مراکز کاملاً محرمانه است.

 آلودگی هوا ، بزرگ ترین دشمن ریه است

مصداقی نیا معاون بهداشت وزارت بهداشت در خصوص ارتباط آلودگی هوا با بیماری های تنفسی گفت: آلودگی هوا بزرگ ترین دشمن ریه است و کسانی که سن بالا دارند و به ویژه کسانی که به انواع بیماری های ریوی از جمله آمفیزم مبتلا هستند توصیه می شود این روز ها از منزل بیرون نروند.

 آموزش پزشکان خانواده مهم ترین هدف راه اندازی دانشکده مجازی

بنا به این گزارش، نخستین دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شد و مهم ترین کار آن آموزش پزشکان خانواده است که قرار است به زودی متخصص پزشک خانواده شوند.

دستجردی وزیر بهداشت افزود: امیدواریم از هفته آینده این برنامه را به طور رسمی افتتاح کنیم و آن هم آموزش تخصصی پزشک خانواده است.

دکتر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه گفت: این امکان وجود دارد دانشگاه ها که از کلاس های آموزش دانشگاه در اقصی نقاط کشور در صورت تمایل استفاده کنند و ما نیز می توانیم دوره های مشترک را با قسمت های مختلف دنیا با سادگی بیشتر برگزار کنیم.

موارد کمبود دارو های سرطانی برطرف شده

شانه ساز معاون غذا و داروی وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت دارو بهتر از ماه گذشته است و دیگر کمبودی نداریم همچنین دارو های ضد سرطان که در لیست دارو های کمیاب بودند به اندازه کافی وجود دارد و کمبود نداریم.

وی گفت: حدود 600 تا 700 هزار واکسن آنفلوانزا داریم که برای گروه های در معرض خطر به اندازه کافی وجود دارد علاوه بر آن ذخایر دارویی حیاتی و حساس تا بیش از یک سال تامین شده است./ع2
برچسب ها: دارو ، ایدز ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار