چهارصد و پنجاهمین جلسه کمسیون فرهنگی ، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور مرتضی طلایی رییس کمسیون و فرامرز عظیمی شهردار منطقه 10 برگزار شد.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 10 ، در این جلسه که با هدف برقراری تعامل وشناسایی مسائل و مشکلات فرهنگی ،اجتماعی و زیست شهری و بررسی راهکارهای موجود و همچنین ارائه گزارش اقدامات انجام پذیرفته در زمینه فرهنگ سازی و جلب مشارکت شهروندان برگزار شد. مرتضی طلایی رییس کمسیون فرهنگی ، اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی  با تسلیت به مناسبت ایام سوگواری محرم و تقدیر و تشکر از شهردار منطقه و سایر دست اندرکاران حوزه اجتماعی  گفت : منطقه 10 یکی از مناطق منحصر به فرد شهر تهران است که از ظرفیت بالای سرمایه اجتماعی با انگیزه مشارکت جویی منسجم و بی بدیل برخوردار است. 
وی با تاکید بر فراهم آوردن زمینه مشارکت و مشاورت در برنامه ریزی، طراحی و تصمیم سازی در اجزای پروژه های شهری گفت :جایگاه شورایاری ها به عنوان یکی از نمادهای مشارکت در جامعه و به عنوان یک مصداق عینی بسیار حائز اهمیت است و استفاده از این مجموعه ارزنده به عنوان الگوی عملی و اجرایی مناسب می تواند یکی از مصادیق برون سپاری و تصدی گری مردم باشد و برکانت زیادی را به همراه دارد .
وی با بیان این که یکی ازمهمترین  اولویت های جامعه بشری ، توجه و اهتمام به مسائل فرهنگی و اجتماعی است خاطر نشان کرد : شورایاریها به عنوان عاملین موثر توزیع عادلانه خدمات مدیریت شهری در شهر تهران با رویکرد محله محوری و با هدف کم کردن فاصله شمال و جنوب شهر تهران هستند . 
وی تغییر سبک زندگی را تحت الشعاع 5 عامل " تحول در ترکیب جمعیت ، رشد شهر گرایی ، تحول در فرهنگ عمومی جامعه ، تحول در ساختار طبقاتی جامعه وتحول در روانشناسی اجتماعی و سیاسی دانست و یادآور شد : اصلاح رفتار مردم با فرهنگ سازی مناسب و جلب مشارکت در حوزه های مختلف امکان پذیر است و بر این اساس ساختار مدیریت محله که تکمیل کننده و پشتوانه شورایاریها برای تحقق اهداف مدیریت شهری است به پشتوانه عملیاتی کردن رویکرد تبدیل شهرداری از یک سازمان خدماتی صرف به یک نهاد اجتماعی شکل گرفت که اگر این تحول به معنای واقعی رخ داهد آثار و برکات خوبی به همراه خواهد داشت . 
وی تصریح کرد : هیئت امنای محله باید با تفکر مبتنی بر شریعت ، فرهنگ دینی و مسجد محوری گام بردارند و در تعامل با مساجد و سایر نهادهای محلی در تقویت این تعامل در راستای ایجاد یکپارچگی و هم بستگی حرکت کنند تا به موفقیت نائل شوند .
در ادامه این جلسه فرامرز عظیمی شهردار منطقه  در سخنانی با تسلیت به مناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبداله الحسین (ع) و سیدالساجدین امام زین العابدین (ع) ، با تاکید بر عبرت اموزی از واقعه کربلا گفت : کربلا محلی بود که عشق و عقل به هم رسیدند عشق عاقل شد و عقل عاشق و تبلور مسئولیت های اجتماعی را در قبال انسانیت رقم زد و با این مسئولیت پذیری، محرم تا طول تاریخ ابدی شد و این واقعه  باید به عنوان سرمشقی برای انسانیت و مسئولیت پذیری جامعه باشد .
وی در ادامه با تشریح مختصات منطقه گفت : منطقه 10 با 817 هکتار 350 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده و با  توجه به وجود بافت فرسوده شدید سرانه های فرهنگی ، اجتماعی و خدماتی به اندازه خود منطقه کوچک است از ویژگی های این منطقه وجود 64 مسجد ، 515 هیئت و حسینیه ، 100 باب کتابخانه ، 130 پایگاه بسیج خواهران و برادران ، 1000 شهید ، 535 جانباز ، 4000 معلول و 500 زن سرپرست خانوارمی باشد و تمام اهتمام ما ایجاد تعامل و ارتباط پویا و منظم بین سازمان های مردم نهاد با مدیریت شهری همچنین فرهنگ سازی و جلب مشارکت شهروندان بوده است . 
درادامه این نشست مدیران محلات و دبیران شورایاری  در ارتباط با مسائل و مشکلات محلات مطالبی را بیان کردند ./ف
برچسب ها: سرانه ، کمسیون ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار