اگر می خواهید بدانید که اولین کنسول بازی ویدئویی خانگی و یا اولین بازی 3 بعدی در دنیا کی و توسط چه شرکتی به بازار عرضه شد این مطلب را مطالعه کنید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بازی های ویدئویی راه طولانی را پیموده اند تا به جایی که امروز هستند برسند. شاید برای بسیاری از ما که اطلاع خیلی دقیقی از تاریخچه بازی های کامپیوتری یا ویدئویی نداریم تصور اشکال اولیه این یازی ها کم ساخت باشد اما حقیقت این است که این فناوری هم به مانند بسیاری دیگر از فناوری ها راه زیادی را طی کرده است تا به نقظه فعلی رسیده است.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از اولین ها در دنیای بازی های ویدئویی آشنا کنیم.

اولین کنسول بازی خانگی

بسیاری تصور می کنند که کنسول " Home pong " که در سال 1975 میلادی به بازار عرضه شد اولین کنسول بازی خانگی بود. اما این تصور غلط است. در سال 1972 میلادی اولین کنسول بازی خانگی با نام " Magnavox Odyssey " به بازار عرضه شد. متاسفانه این کنسول بازی از بازاریابی خوبی برخوردار نشد و بسیاری تصور می کردند که این کنسول بازی تنها با تلویزیون های ساخت شرکت " Magnavox " سازگار است. در سال 1975 شرکت مشهور آتاری با ارائه کنسول " Home pong " توانست موفقیت های تجاری زیادی را کسب کند. این کنسول جدید در هر تلویزیونی قابل استفاده بود وبسیاری از کارشناسان این مسئله را از جمله دلایل موفقیت این کنسول می دانند.

اولین کنسول دستی بازی

کنسول های بازی دستی که قابلیت حمل و بازی کردن در همه مکان ها را دارند برای اولین بار در سال 1979 به بازار عرضه شدند. کنسول بازی دستی " Microvision " برای اولین بار با یک صفحه LCD توسط شرکت " Milton-Bradley " طراحی و ساخته شد. این کنسول دستی قابلیت تعویض کارتهایی را داشت که هر کدام از آنها شامل بازی های مختلف بودند. یک صفحه کنترل ساده نیز بر روی این کنسول دستی تعبیه شده بود.

اولین بازی 3 بعدی برای کنسولهای خانگی

بازی " Monster Maze " اولین بازی سه بعدی بود که بر روی کنسول " Sinclair ZX81 " به بازار آمد . این بازی اولین بازی سه بعدی در بین کلیه کنسول های خانگی بود. در این بازی شما باید از دست هیولایی که در یک چندتویی به دنبال شما است فرار کنید.

اولین بازی شبکه ای

در سال 1983 میلادی شرکت " SuperSet software " در ایالت یوتای آمریکا بازی کامپیوتری با عنوان " Snipes " را طراحی کرده و ساخت که به در کامپیوتری جدید شرکت " IBM " در آن زمان اجرا می شد. این بازی در آن زمان به صورت همزمان توسط چند نفر در تحت شبکه انجام شد و به نوعی شروع کننده عصر بازی های شبکه ای بود.

اولین کنسول بازی 3 بعدی

در سال 1995 میلادی شرکت نیتیندو اولین کنسول بازی 3 بعدی در دنیا را با شعار: یک کنسول 3 بعدی برای جهانی 3 بعدی را به بازار عرضه کرد. کنسول " Virtual Boy " شامل یک چشمی دو تایی و یک دسته برای کنترل بازی بود. این چشمی ها رنگها را به صور قرمز یا آبی به صورت 3 بعدی پخش می کردند . این کنسول به دلیل سختی کار با آن و همچنین این احتمال که چشم به دلیل کار کردن با آن آسیب می بیند به سرعت از دور خارج شد.

اولین کنسول بازی 8 بیتی

تعداد بیت ، به نوعی با توان پردازش ، پردازنده سیستم مرتبط است و هر چه این عدد بالاتر باشد سرعت پردازش سیستم بالاتر می رود و در نتیجه می توان از کیفیت بالاتر و برنامه های پیچیده تر استفاده است. اولین کنسول بازی 8 بیتی در دنیا در سال 1985 توسط شرکت نیتیندو به بازار عرضه شد که با فروشی در حدود 62 میلیون عدد از این کنسول همچنان به عنوان پرفروش ترین محصول این شرکت را یدک می کشد.
برچسب ها: بازی ، اولین ، کنسول ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Germany
vnqrkcmb
۱۹:۱۲ ۱۷ آذر ۱۳۹۱
20
آخرین اخبار