رئیس رژیم صهیونیستی گفت با وجود اقدام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در سازمان ملل که در آن فلسطین بیست و نه نوامبر جایگاه کشور ناظر به دست آورد ، او هنوز شریکی جدی برای صلح است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری فرانسه گفت با وجود اقدام محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در سازمان ملل که در آن فلسطین بیست و نه نوامبر جایگاه کشور ناظر به دست آورد ، او هنوز شریکی جدی برای صلح است .

پرز افزود: من تلاش کردم او را از رفتن به سازمان ملل بازدارم . اما فکر می کنم او هنوز شریکی جدی برای صلح است.رئیس رژیم صهیونیستی گفت گروه چهارجانبه در خاورمیانه ( آمریکا ، روسیه ، اتحادیه اروپا و سازمان ملل) باید دوباره به نهادی برای گفتگو تبدیل شود زیرا مشروعیت دارد.

پرز در این مصاحبه که امانوئل هوگ مدیر خبرگزاری فرانسه انجام داد گفت: اعضای گروه چهارجانبه کار خوبی انجام دادند اما به دلایل مختلف متوقف شدند. اما اکنون فکر می کنم آنان باید بازگردند.

عباس بیست و نه نوامبر در مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را به تصویب رساند که به فلسطین جایگاه کشور ناظر غیر عضو سازمان ملل متحد اعطا می کند. این پیروزی دیپلماتیک بزرگی محسوب می شود اما فلسطینیان را با تحریم های اسرائیل مواجه ساخته است.

 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به این ترتیب تصمیم گرفت شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن و بخش شرقی بیت المقدس را از سربگیرد و در دسامبر انتقال عوارضی را که به نفع تشکیلات خودگردان فلسطینی جمع آوری شده است مسدود کند. مبلغ این عوارض چهارصد و شصت میلیون شکل( حدود نود و دو میلیون یورو )است.


برچسب ها: پرز ، عباس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار