شاهدان اعلام کردند چهار منطقه تونس که به بی ثباتی شهرت دارند از جمله شهر سیدی بوزید پنجشنبه اعتصاب عمومی را به درخواست اتحادیه قدرتمند مرکزی تونس که با دولت اسلامگرای حاکم بر این کشور در مناقشه است آغاز کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ به گفته منابع آگاه ، شمار زیادی از اعضای این اتحادیه به درخواست اعتصاب پاسخ مثبت داده اند.
علاوه بر سیدی بوزید در غرب تونس ، این اعتصاب در شهر قصرین ، منطقه قفصه ( منطقه ای معدنی که صحنه مناقشات اجتماعی مکرر است) و استان صفاقص( که مرکز آن با همین نام دومین شهر بزرگ کشور است)، برقرار است.

بخش اعظم نهادهای دولتی و خصوصی کشور پنجشنبه صبح به درخواست شاخه های منطقه ای اتحادیه عمومی کارگران تونس ( او ژ ت ت )در این مناطق تعطیل بود.تظاهراتی نیز در این مناطق پیش بینی شده است.فقط مغازه های کوچک و قهوه خانه های محلی صبح باز بود.این اعتصاب عمومی مقدمه ، اعتصابی ملی است که این اتحادیه برای سیزده دسامبر اعلام کرده است .

هدف از این اعتصاب عمومی محکوم کردن حمله به مقر این اتحادیه است که گفته می شود کار شبه نظامیان اسلامگرای طرفدار النهضه( حزب حاکم ) بوده است .این اتحادیه که مدعی است نیم میلیون عضو دارد در طول تاریخ خود فقط دوبار اعضای خود را با اعتصاب عمومی فرا خوانده است . یک بار این درخواست در سال هزار و نهصد وهفتاد وهشت و دیگری ،در دوازده ژانویه دو هزار و یازده یعنی دو روز پیش از سقوط زین العابدین بن علی رئیس جمهوری پیشین ، مطرح شده بود.
برچسب ها: اعتصاب ، عمومی ، تونس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار