یک دیپلمات برجسته آفریقای جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد وزارت امور خارجه این کشور در اعتراض به تصمیم رژیم صهیونیستی برای احداث سه هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری رود اردن سفیر این رژیم را در پرتوریا احضار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ ابراهیم ابراهیم معاون وزیر روابط بین المللی آفریقای جنوبی اعلام کرد: ما احساس کردیم باید این اقدام را به منظور نشان دادن نگرانی مان درباره این مسئله انجام دهیم.وی افزود: این اقدام در راستای اقدام مشابه انگلیس، فرانسه و آلمان است. سفیر ما در اسرائیل پیام مشابهی را به دولت آنها مخابره می کند.

اسرائیل با طوفانی از انتقادها درباره طرح هایی که منتقدان می گویند شرق بیت المقدس را منزوی و مجاورت سرزمینی کشور آینده فلسطین را تهدید می کند مواجه شده است.دولت آفریقای جنوبی هشدار داده است شهرک سازی بیشتر در کرانه باختری رود اردن به شدت راه حل دو کشور مستقل را تضعیف می کند.

دولت آفریقای جنوبی همچنین نگرانی خود را درباره طرح های اسرائیل برای امتناع از پرداخت درآمدهای مالیاتی صد میلیون دلاری فلسطینی ها اعلام کرد.این دیپلمات آفریقای جنوبی گفت: این طرح های تنبیهی پیامدهای جدی برای کل مردم فلسطین خواهد داشت.پرتوریا از بن بست موجود در فرآیند صلح خاورمیانه نیز به شدت ابراز ناامیدی کرد.
برچسب ها: شورا ، فلسطین ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار