دبیرکل سازمان ملل بار دیگر درباره احتمال استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه ؛ بان کی مون در نشست خبری مشترک با نوری المالکی نخست وزیر عراق در بغداد گفت: ما درباره پیشرفت در اوضاع عراق و بعضی مسایل منطقه ای بحث و تبادل نظر کردیم.

وی با ابراز نگرانی در مورد وخیم شدن اوضاع انسانی در سوریه افزود: ما به شدت نگران استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه هستیم.مون هدف از سفر خود به بغداد را از بین بردن موانع در گفتگوها بین دولت های عراق و کویت اعلام کرد.

نوری المالکی هم در این نشست خبری گفت: درباره همکاری بین عراق و سازمان ملل و خروج عراق از چارچوب فصل هفتم منشور ملل متحد گفتگو کردیم. بان کی مون در این گفتگوها وعده داد به عراق و کویت برای حل همه مسایل بغرنج بین دو کشور کمک کند.المالکی افزود: ما همچنین در مورد اوضاع امنیتی سوریه و پیامدهای آن گفتگو کردیم.وی خاطر نشان کرد: ما از سازمان ملل خواستیم توجه بیشتری به مسئله فلسطین و رنج فلسطینی ها داشته باشد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد باید مشکل مناطق مورد اختلاف بین بغداد و اربیل بر اساس قانون اساسی عراق حل شود. توافق شد گروههایی از ساکنان این مناطق به منظور تامین امنیت آنها تشکیل شود.وی ادامه داد: ما از دبیرکل سازمان ملل خواستیم مسایل مربوط به افراد ناپدید شده به فصل ششم به جای فصل هفتم منشور ملل متحد منتقل شود.
برچسب ها: بان کی مون ، دبیر ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار