بانک "استاندارد چارترد" انگلیس علی رغم جریمه های گذشته مبنی بر انجام معاملات با ایران، به دلیل ادامه همکاری، 330 میلیون دلار جریمه شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از رویترز، بانک استاندارد چارترد به دلیل نقض تحریم ها و ادامه همکاری با ایران در فصل سوم سال، تا کنون 340 میلیون دلار جریمه پرداخت کرده است.

اداره خدمات مالی و مقام های ناظر بانکی نیویورک اعلام کردند که بانک استاندارد چارترد، روابط مالی با ایران را پنهان می کند و علی رغم تحریم ها به این روابط ادامه می دهد؛ این دومین باری است که این بانک در سال کنونی به همین علت جریمه می شود.

ریچارد مدینگز، مدیر مالی بانک استاندارد چارترد می گوید: برآوردها مشخص کرده که این بانک باید سال آینده بین 320 تا 330 میلیون دلار مالیات پرداخت کند در صورتی که 65 میلیون دلار بیشتر از میزان واقعی مالیات پرداختی است.

همچنین افزایش مالیات موجب اعتراض بانک ها و موسسات از جمله استاندارد چارترد شده است و این بانک هشدار داده که در صورت افزایش مبالغ پرداختی خود، شعبه اصلی شهر لندن را تعطیل خواهد کرد.

روسای این بانک با وجود جریمه های اعمال شده، به اوضاع مناسب مالی آن تاکید کرده و بارها اعلام کرده اند که مایل به سرمایه گذاری در بازارهای خاورمیانه و هند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار