معاون وزير و رييس مرکز ملي فرش ايران از ثبت 6 برند فرش جمهوري اسلامي ايران در واي پو مرکز مالکيت معنوي دنيا خبر داد.

 

باقر آقا عليخاني  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني را بهترين فرصت  حمايت از توليد کنندگان دانست و گفت : ما اعتقاد داريم  فرش ايران  با قدمت و کيفيت  بالا تنها محصوليست که در جهان رهبري ومحوريت بازار را در ختيار  خود دارد.

معاون وزير  و رييس مرکز ملي فرش ايران قزوين را يکي از برند هاي معتبر فرش در کشور خواند و اظهار داشت : استان قزوين  يکي از برند هاي موفق کشور در زمينه فرش دست بافت است که  برند اعتماد، نمادي از هنر دست هنرمندان اين استان است.

وي از امتيازات در نظر گرفته براي  توليد کنندگان ،تشکل ها و انجمن هاي فرش استان گفت : با مشارکت استانداري ،شهرداري و سازمان صنعت معدن تجارت استان 700 متر از فضاي سعدالسلطنه در اختيار  توليد کنندگان ،تشکل ها و انجمن هاي فرش قرار مي گيرد و تلاش داريم تا عرضه مستقيم فرش توسط توليد کنندگان استان قزوين در اين فضا صورت گيرد .

باقر آقا عليخاني آموزش فرش در استان را يک امر مهم دانست و اظهار داشت : ما تلاش خواهيم کرد که در استان قزوين بيش از 2 هزار نفر  بافنده فرش دست بافت را تعليم دهيم.

معاون وزير  و رييس مرکز ملي فرش ايران در سوال خبرنگار ما مبني بر  توليد مشابه فرش ايران توسط کشور هاي ديگر در بازار جهان گفت : کشورهاي رقباي ما در زمينه فرش  توان رقابت با توليد کنندگان ايراني را در زمينه مرغوبيت و کيفيت کالا را ندارند با توجه به اين قضيه بسياري از رقباي  ما در بازار جهاني  عقب نشيني کرده اند .

وي در پايان از برنامه صادرات کشور در سال 91 گفت : ما در سال 89 پانصد وپنجاه مليون دلار و در سال 90 پانصد شصت مليون دلار صادرات داشته ايم که با هدف گزاري و برنامه هاي که انجام داده ايم  در تلاش هستيم که اين مقدار صادرات را در سال 91 به يک مليارد دلار برسانيم./س


برچسب ها: فرش ، معاون وزیر ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.