فارن پالیسی با ارائه تحلیلی اوضاع اوباما و به تبع آن آمریکا را در دو سطح داخلی و خارجی رو به ضعف و فروپاشی توصیف کرد

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، مجله آمریکایی"فارین پالیسی" نوشت: حکومت اوباما روز به روز به قهقرا رفته و جایگاه و نفوذ خود در دنیا را از دست می دهد.
این مجله با ارائه تحلیلی افزود: در چهار سال گذشته رئیس جمهور چه از طرف دوستان و چه از طرف دشمنان نسبت به چگونگی اداره امور داخلی مورد اعتراض و هجوم قرار گرفته، و در سطح بین المللی نیز غالبا مقهور روسیه، چین، و به ویژه ایران بوده است. وی وعده هایی می داد و هنگام سؤال از چگونگی تحقق آن با قاطعیت تمام می گفت "بله" وعده ها محقق خواهد شد اما به واقع چه در سطح داخلی و چه در سطح بین الملل غالبا بر عکس آن را شاهد بوده ایم.
فارین پلیسی اذعان کرد که در حال حاضر دنیای خارج از آمریکا دیگر تحت سیطره و نفوذ ایالات متحده نیست، به ویژه در خاورمیانه که با سرنگونی رژیم های دیکتاتوری حسنی مبارک در مصر، بن علی در تونس، و پایداری جانانه ایران و گسترش موج اسلام خواهی دیگر نقطه امیدی برای آمریکا باقی نمانده و فی الواقع کسی به سیاست های واشنگتن توجه خاصی نمی کند.
در همین روزهای اخیر نیز اوباما متحمل دو ضربه سنگین شده که یکی موفقیت فلسطین در سازمان ملل متحد و دیگری اظهارات و اقدامات نخست وزیر رژیم صهیونیستی است. تمام این امور اثبات گر این است که جایگاه اوباما و به تبع آن آمریکا در دو سطح داخلی و خارجی رو به ضعف است.
برچسب ها: اوباما ، محبوبیت ، جایگاه ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار