کارشناس فوتبال گفت: لیگ امسال دارای جنبه های منفی و مثبتی بوده است که متأسفانه جنبه های منفی نسبت به مثبت ها بیشتر بوده است.

امیرحسین پیروانی کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: برگزاری منظم لیگ برتر و وقفه ای که به خاطر بازی های تیم ملی اتفاق افتاد از جنبه های مثبت لیگ امسال بود.
تمام نه تیم های لیگ برتر بازیهایشان را به موقع تمام کردند و این جزو برنامه های خوب سازمان لیگ بود.

پیروانی در ادامه اظهار داشت: مربیان جوانی همچون تارتار،‌مرفاوی، پورمند، فکری به لیگ امسال اضافه شدند و آنها توانستند تاکتیک هایشان را در بازی های لیگ به اجرا گذارند و کیفیت فنی لیگ را تا حدودی بالا ببرند.

پیروانی بیان کرد: علاوه بر حضور مربیان جوان،‌کمیته داوران هم در بیشتر بازی ها از داورانی جوان استفاده کرد، پراکندگی جغرافیایی تیم ها در لیگ برتر در این فصل مشهود بود و بازیکنان مستعدی در گهر درود لرستان به منصه ظهور رسیدند، این عوامل جزو نقاط مثبت لیگ برتر بوده است.

کارشناس فوتبال درباره نقاط ضعف لیگ امسال گفت: تعویض 8 مربی در ابتدای فصل و به احتمال زیاد برکنار شدن 4 مربی دیگر تا پایان فصل دوازدهم از نقاط ضعف لیگ دوازدهم است.
اخراج مربیان سیاست غلط عرب ها بود که در فوتبال کشورمان هم رسمیت یافت.
 
وی در ادامه بیان داشت: در لیگ امسال تا الان ستاره ای ظهور نکرد و تیم ملی هم به خاطر اینکه لیگ پویا و منظمی نداشتیم در مسابقات جام جهانی ضعیف ظاهر شد.

پیروانی تصریح کرد: بازیکنانی همچون آرش افشین، شجاع خلیل زاده و محسن مسلمان که به عنوان ستاره در لیگ پارسال ظهور کردند امسال توسط مربیان لیگ برتر شکوفا نشدند و کمتر برای تیمشان مثمرثمر بودند.

وی بیان کرد: مسایل حاشیه ای و مالی که گریبانگیر تیم های لیگ برتر شد و تعطیلی های زیاد و بی مورد دست به دست هم دادند تا لیگ امسال آنطور که انتظارش را داشتیم برگزار نشود.

**سپاهان کمترین نوسان را داشت

پیروانی در خصوص کیفیت فنی  تیم های لیگ برتر گفت: تیم سپاهان نسبت به دیگر تیم های لیگ برتر کمتر نوسان داشته و به نظرم حرفه ای ترین باشگاه فوتبال کشورمان است.

مسایل حاشیه ای، تغییر و تحولات مدیریتی و مربیگری نتوانستند تاثیر منفی بر عملکرد سپاهان در لیگ امسال ایجاد کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر مربی که در این تیم كار مي كند موفق مي شود و اين امر نشان از ثبات مديريتي سپاهان است سپاهان مي تواند الكوي مناسبي براي ساير تيمها باشد.

كارشناس فوتبال عنوان كرد: تيم استقلال برخلاف سپاهان نوسانات زيادي داشته است مسائل حاشيه اي كه اطراف آبي پوشان قرار داشت باعث شد كه قهرماني نيم فصل اول ليگ را از دست بدهند.

وي در ادامه تصريح كرد: برخي از تيمها همچون گهردرود لرستان با امكلانات محدودشان مشخص بود كه نتايج خوبي در ليگ امسال نمي گيرند اما حضور ذوب آهن در پايان جدول براي فوتبالدوستان تعجب آور است.

پيرواني بيان كرد: ذوب آهن از جمله تيمهايي است كه قدمت طولاني دارد و مسئولان اين تيم اصفهاني بايد تمام سعي شان را بكنند كه ذوب آهن را در نيم فصل دوم به جايگاه واقعي اش برسانند.

كارشناس فوتبال در ادامه تصريح كرد: اميدوارم ذوب آهن به سرنوشتي همچون تيم برق شيراز دچار نشود چرا كه اگر اين تيم اصفهاني به ليگ دسته يك سقوط كند بالا آوردن اين تيم به ليگ برتر سخت است.

وي در پايان خاطر نشان كرد: مسئولان تيمهاي ليگ برتر نتوانستند بستر سازي مناسبي را انجام دهند به خاطر همين تماشاگران اندكي به استاديوم ها مي روند.

گفتني است نيم فصل اول ليگ برتر با قهرماني تيم فوتبال سپاهان به پايان رسيد و تيمهاي ليگ برتر از امروز مي توانند بازكنان مدنظرشان را جذب كنند./آق
برچسب ها: منفی ، لیگ ، فوتبال ، کارشناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار