رئيس سازمان مديريت بحران گفت: تعداد کشته شدگان زلزله زهان 6 نفر بوده و عمليات امداد و نجات به پايان رسيده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل ؛ بارش باران از لحظاتي پيش آغاز شده و دماي هوا نيز نسبت به شب گذشته 3 درجه سردتر شده است ، سازمان هواشناسي نيز براي امشب دماي 5 درجه بالاي صفر را پيش بيني کرده است ، حداقل 3 روستا مشکل سوخت براي گرم کردن محيط پيرامون خود را دارا هستند ، ميزان خرابي ها نيز از 20 درصد تا 100 درصد تخمين زده شده است.

حسن قدمي رئيس سازمان مديريت بحران نيز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به آخرين آمار و اطلاعات مربوط به زلزله زهان گفت: زلزله زهان 20:40 چهارشنبه شب با مرکزيت روستاي شاج رخ داد که بر اثر آن 11 روستا آسيب ديده و 500 واحد مسکوني نيز دچار خسارت شدند.

رئيس سازمان مديريت يحران کشور افزود:‌ اين حادثه 6 کشته و 14 مجروج در پي داشت که 5 نفر کشته‌شدگان از يک خانواده بودند که پدر خانواده 37 سال، مادر 32 سال و فرزندان خانواده نيز 9، 8 و 1.5 سال سن داشتند.

وي تصريح کرد: ديگر کشته شده اين حادثه يک خانم 70 ساله از قائنات بود.

قدمي در ادامه خاطر نشان کرد: بعد از دريافت خبر زلزله زهان، شوراي هماهنگي مديريت استان تشكيل جلسه داده و هماهنگي‌هاي لازم براي کمک ‌رساني آغاز شد.

رئيس سازمان مديريت يحران کشور به حضور 39 دستگاه آمبولانس در مناطق‌زلزله اشاره کرد، و گفت: به محض وقوع زلزله،25 دستگاه آمبولانس از اورژانس و 4 دستگاه آمبولانس نيز از هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

وي  گفت:‌با توجه  به سرماي شديد هوا در منطقه تا کنون 90 هزار ليتر سوخت براي آسيب ديدگان توزيع شده است.

قدمي همچنين تصريح کرد: هلال احمر  از ساعت 3 بامداد امروز عمليات امداد ونجابت را  به اتمام رسانده چرا که مطمئن شديم کسي زير آوار وجود ندارد.

وي گفت: براي در امان ماندن زلزله‌زدگان از سرما چادر، پتو، والور و وسايل گرمايشي در اختيار زلزله‌زدگان قرار داده شده است.

رئيس سازمان مديريت بحران کشور به رفع مشکلات و موانع مربوط به ارتباطات،‌ تلفن‌، آب و برق اشاره کرد و گفت:‌هم اکنون شبکه‌هاي آب‌رساني، برق و تلفن هيچ گونه مشکلي نداشته و مشکلات راه‌هاي مواصلاتي نيز برطرف شده است.

قدمي در ادامه تاکيد کرد: نيروهاي امدادي اين استان به تنهايي قادر به انجام کمک رساني هستند بنابراين نيازي به اعزام نيروهاي امدادي کمکي از ساير استان‌ها وجود ندارد.

وي گفت: در صورتي که به نيروهاي کمکي نياز باشد اعلام خواهد شد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار