تجاری سازی بزرگترین و مجهز ترین کارخانه سرم سازی خاورمیانه در شیراز بزودی آغاز می شود تا 50درصد نیاز کشور به داروهای تزریقی حجیم تامین شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیرعامل شرکت سرم سازی شیراز گفت: با بهره برداری کارخانه سرم سازی شیراز تا دو هفته آینده ، سالانه بیش از 80 میلیون یورو دراقلام وارداتی کشور، ارز صرفه جویی می شود.
محمد حسن موقعی افزود: بیش از80 نوع از داروهای تزریقی دراین شرکت قابل تولید است و این کارخانه به دلیل تنوع محصولات و قابلیت تولید داروهای محلول ازحجم دودهم سی سی تا سه هزارسی سی ، در منطقه خاورمیانه منحصر به فرد است.
وی گفت: دراین کارخانه تخصصی ،انواع فراورده های محلول دارویی اعم از آمپول های تزریقی و قطره های تک دوز چشمی و برخی از محصولات مانند قطره های تک دوز چشمی برای نخستین بار در کشور تولید می شود .
مدیرعامل شرکت سرم سازی شیراز افزود : این کارخانه مجهز به پیشرفته ترین ومجهزترین دستگاه های روز دنیاست و با آغاز تولید تجاری این کارخانه ، کشوردرزمینه تولید قطره های تک دوز چشمی به خودکفایی می رسد.
مدیرعامل شرکت سرم سازی شیراز ، میزان سرمایه گذاری دراین کارخانه را 580 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : تولید آزمایشی دارو دراین واحد تولیدی از سال گذشته آغاز شده است.
وی گفت : در صورت تسریع درموافقت اداره نظارت برداروی کشورمبنی بر تولید تجاری کارخانه ، بسیاری از کمبودهای دارویی که هم اینک درکشوروجود دارد ، برطرف خواهد شد.
محمدرضا شانه ساز معاون داروئی سازمان غذا و دارو کشور نیز تجهیزات و امکانات این کارخانه را بی نظیر دانست وگفت:حداکثر تا دو هفته آینده تولید تجاری شیراز سرم آغاز می شود./س

برچسب ها: کارخانه ، سرم سازی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.