رئیس پلیس فتا ناجا گفت: تربیت دینی مهمترین عامل بازدارنده تهاجم فرهنگی دشمنان در فضا مجازی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سردار کمال هادیانفر افزود: در سال‌های اخیر، با گسترش این فناوری‌ها و در رأس آن نفوذ روزافزون اینترنت، شاهد حذف مرزها هستیم؛ امری که در کنار مزیت‌های خود آسیب‌هایی را هم به دنبال داشته است.

وی بیان داشت: اگرچه این فضا و به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات امکانات بسیاری را فراهم آورده تا بخش قابل توجهی از فعالیت‌های انسانی با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام گیرند، اما همین فناوری اطلاعات با تسهیل زمینه و شیوه ارتکاب جرم و توسعه خسارت مادی و معنوی ناشی از جرم و ایجاد جرایم جدید و پدید آوردن شیوه‌های مجرمانه نوین، فرصت‌های طلایی زیادی را برای مجرمان فراهم کرده است.

رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه بسیاری بر این عقیده‌اند که دشمن از فضای مجازی برای تخریب جوانان و تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند، گفت: فرهنگ تربیت دینی و قرآنی اگر نهادینه شود باعث بیداری وجدان فطری و ناخودآگاه انسان در هنگام ارتکاب خطا و جرم در هر موقیعیت زمانی و فیزیکی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تربیت دینی مهمترین عامل بازدارنده تهاجم فرهنگی دشمنان در فضای مجازی است، بیان داشت: آن چه می‌تواند اصل پیشگیری از وقوع جرائم متعدد در جامعه را محقق سازد بستر سازی برای اجرای راهبردهای فطری قرآن کریم و پیوند عمیق عاطفی و رفتاری افراد جامعه با این منبع الهی است.

هادیانفرد اذعان کرد: روشن کردن اذهان مردم ب‌ویژه قشر جوان از طریق تبلیغات گسترده و همه جانبه با استفاده از وسایل مختلف ارتباط جمعی و رسانه‌ای، با باورهای درست و قابل جایگزین دینی به جای فرهنگ غرب زده کشورهای بیگانه، می‌توان در کاهش وقوع جرایم حتی در حوزه فضای سایبری مثمر ثمر بود.

وی در خاتمه اظهار داشت: نهادینه کردن اخلاق اسلامی در کاربران، بهترین راهکاری است که می‌تواند آنها را از ورود به سایت‌های غیر اخلاقی و غیر ارزشی در فضای تولید و تبادل اطلاعات دور کند جلوی بسیاری از جرایم مانند هتک حیثیت، ترویج فساد و کارهای ضد ارزشی در برخی از شبکه‌های اجتماعی و.... را با خود کنترلی بگیرد./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار