جراح و متخصص زنان، زايمان و نازايي دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: مادران زير 18سال و بالاي 35سال، نياز به توجه ويژه اي در دوران بارداري داشته و زایمان زودرس در این سنین شایع تر است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر منصوره علیرضایی افزود: خطر عوارض زايماني مانند ديابت، فشارخون بالا و سزارين، مادران باردار بالای 35 سال را تهدید می نماید.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سوابق طبي، مامايي و خانوادگي در مشاوره های پیش از بارداری، اظهار کرد: زناني كه بر اساس زمينه هاي نژادي، قومي و شرح حال فردي و خانوادگي در معرض خطر ابتلاي جنين به بيماري خاص هستند، لازم است مشاوره دريافت نمايند.

این جراح و متخصص زنان، زايمان و نازايي دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ادامه داد: سابقه ناباروري، سابقه سقط و حاملگي نا به جا، سابقه نوزاد مرده و عوارض زايماني مانند فشارخون بالا، زايمان زودرس و ديابت حاملگي از جمله مواردی است که لازم است در مشاوره های قبل از ازدواج مورد توجه قرار گیرد.

علیرضایی با اشاره به تاثیر منفی اضافه وزن مادران باردار در ناهنجاری های جنین، اضافه کرد: عوارض بارداري مانند ديابت، فشارخون حتی در صورت اضافه وزن محدود نیز مادران باردار را تهدید می نماید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر چاقي در نازايي خانم ها،  باشد به خانم هايي كه قصد بارداري دارند توصيه مي شود تا حد امكان وزن خود را به حد مطلوب برسانند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار