پژوهشگران استان تهران موفق به طراحی سامانه امن رادیویی(سار) شدند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ فناوری اطلاعات و کاربردهای آن به عنوان محور توسعه برنامه های اقتصادی و اجتماعی کشور در چشم انداز جمهوری اسلامی ایران از مدیریت تحول اداری کشور مبتنی بر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راهبردهای دولت الکترونیک به عنوان یکی از برنامه های تحولی اتفاق افتاده که شبکه های بی سیم نسل جدیدی از این ارتباطات و فناوری است.

بنابراین گزارش؛ این سامانه از قابلیت های انتقال صوت و فرامین بی سیم با پروتکل های متفاوت و پورت ETHERNET استفاده نموده و قابلیت استفاده از هر بستری از جمله فیبر نوری شبکه اینترنت،ماهواره و اینترنت را دارد.

براساس این گزارش: این سامانه دارای چند سیستم امنیتی خاص است که امکان اتصال ریپیترهای دو شبکه بی سیم و باندهای مختلف را داشته و عدم نیاز به تغییر در فرکانس از مزایای این دستگاه است چنانچه این دستگاه این امکان را دارد که اتصال یک نقطه و چند نقطه بدون در نظر گرفتن مساحت طولی را داشته و جایگزین مناسبی برای شبکه های HF جهت برقراری ارتباط راه دور فراهم ساخته است.

در این گزارش آمده است که این سامانه جهت ارتباطات شبکه ای استانی، کشوری،سازمانی،نهادهای نظامی،انتظامی،امنیتی در کشور مورد استفاده قرار می گیرد./ح
برچسب ها: سامانه ، رادیویی ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار