معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: کشور در یک دوران گذار اقتصادی به سر می برد که به یقین با بریدن از درآمدهای نفتی و قرار گرفتن بر مدار تولید، تا سال آینده به سلامت از آن عبور خواهیم کرد.

ˈنعمت الله ترکیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: در بدو جنگ جهانی دوم آنانی که جهان را به دو بلوک شرق و غرب تقسیم کردند، کشورهای دنیا را در بُعد اقتصادی به سه دسته توسعه یافته، در حال توسعه و عقب مانده تقسیم و به منظور پیشبرد مطامع شوم خود شروع به دست اندازی و استعمار ملل جهان کردند.

وی با بیان اینکه در کشور ایران نیز حدود یک قرن دوران اوج مصرف گرایی و غارت منابع و مواهب روزمینی و زیرزمینی از سوی استعمار ادامه داشت، افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ورق به طور کلی برگشت و ایران اسلامی ساختار و شاکله ماهیت استعماری این کشورها را در حوزه های مختلف بهم ریخت.

معاون استاندار تهران گفت: جنگ نظامی و اعمال انواع فشارها و تحریم ها، حربه های مختلف دشمن در تقابل با این نظام جدید بود، اما ایران در این سال ها با کسب رتبه 17 اقتصاد جهانی و خودکفایی 96 درصدی در تولیدات غذایی نشان داد که تحریم ها و فشارها نتیجه عکس داده است.

وی افزود: ایجاد نارضایتی عمومی در بین مردم، آخرین برنامه معاندان نظام است که با مطرح و برجسته کردن مسایل اقتصادی مانند تورم، گرانی و ... به آن دامن می زنند.

ترکی ادامه داد: وظیفه امروز مسؤولان و کارگزاران نظام همراهی با مردم در مسایل و مشکلات و در کنار آنان بودن است و اینکه به تاسی از مقام معظم رهبری، مقوله اقتصاد مقاومتی را در معنای واقعی آن دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه کشاورزی یکی از راهکارهایی است که به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های کشاورزی کشور کلید خورده و در سطح 2 میلیون هکتار از اراضی کشور اجرایی خواهد شد.

معاون استاندار تهران گفت: از این میزان60 هزار هکتار سهم استان تهران است که در این زمینه 250 میلیارد تومان اعتبار با نرخ هفت درصد در اختیار واحدهای اقتصادی و تولیدی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از مجموع حدود 17 هزار واحد تولیدی استان، فقط تعداد اندکی مشکل دارند که بررسی مسایل و معضلات آنها در دستور کار قرار دارد؛ اما دشمنان همین مقدار اندک را مرتب در رسانه ها و بوق های تبلیغاتی خود سیاه نمایی می کنند.

ترکی با بیان اینکه کشور در یک دوران گذار اقتصادی بسر می برد، خاطرنشان کرد: کاهش وابستگی از اقتصادی که 50 درصد منابع و 70 درصد درآمدهای آن نفتی است، سخت و دشوار خواهد بود، اما با برنامه ریزی صحیح در تولید می توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: مطابق سند چشم انداز توسعه کشور، در پایان برنامه پنجم توسعه باید وابستگی به منابع درآمدی نفتی قطع شود که اکنون اعمال تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران به تسریع و شتاب گرفتن آن کمک کرده است.

ترکی کاهش نرخ جمعیت مطابق آمارها را یک تهدید و زنگ خطری برای آینده کشور برشمرد و ادامه داد: تجربه کشورهایی نظیر چین و هندوستان که از بزرگترین اقتصادهای دنیا به شمار می روند، نشان می دهد که نیروی انسانی نه یک عامل بازدارنده که موتور محرکه اقتصاد است./س

برچسب ها: اقتصادی ، سلامت ، استعمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.