مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان ساختار و ترکیب نامناسب نیروی انسانی از سوی کارشناسان از عوامل مهم در کیفیت آموزش و ترویج عنوان می نمایند.

علی رُخ افروز در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: پیوند ضعیف و نامناسب و حاصل شدن ارتباطی ناهمگون بین تحقیق، ترویج و اجرا با بهره برداران از نقصان های قابل بیان در ترویج کشاورزی است.

وی تصریح کرد: درآمد پایین کارکنان شاغل در بخش کشاورزی به ویژه واحدهای آموزشی و ترویجی از چالش های قابل توجّه در ترویج کشاورزی است.

رُخ افروز ادامه داد: پایین بودن سطح دانش فنّی بهره برداران وسطح فناوری در بخش کشاورزی از دیدگاه کارشناسان ترویجی مشکلی بااهمّیت قلمداد می شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی اظهار داشت: پایین بودن سواد بهره برداران بخش کشاورزی و در نتیجه فراهم نبودن شرایط لازم در بهره برداران برای استفاده از فناوری های پیشرفته از قبیل اینترنت و ماشین آلات مُدرن از عوامل اصلی و چالش های مهم در عرصه ترویج و آموزش است.

وی تاکید کرد: خارج شدن نیروی انسانی متخصص از بدنه ترویج و عدم جایگزینی نیروهای انسانی مناسب را باید از چالش های دیگر ترویج و آموزش کشاورزی بدانیم./س

برچسب ها: ساختار ، نیرو ، ترویج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.