به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری؛ هر هکتار از مزارع زعفران استان چهارمحال و بختیاری، 70 میلیون ریال درآمد ناخالص عاید کشاورزان می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حمیدرضا منصوری می افزاید: 50 هکتار از زمین های استان چهارمحال و بختیاری به کشت زعفران اختصاص دارد که سالانه به طور متوسط از هر هکتار بیش از 3 کیلوگرم محصول برداشت می شود.

وی، با اشاره به اینکه در این استان، سالانه 150 کیلوگرم زعفران تولید می شود، می گوید: شهرستان های شهرکرد و فارسان، مناطق عمده تولید زعفران در استان چهارمحال و بختیاری هستند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری می گوید: حدود 20 درصد مزارع زعفران این استان بهره وری مناسب ندارد و تهیه پیازهای مرغوب و افزایش بازدهی این محصول، نیازمند اختصاص تسهیلات ویژه ای است.
انتخاب پیازهایی با وزن هشت گرم به بالا، ضدعفونی بذر، کشت در زمان مناسب، رعایت تراکم مطلوب 50 بوته در هر مترمربع و تنظیم نیاز آبی براساس اقلیم، از عوامل مؤثر بر افزایش میانگین تولید تا 10 کیلوگرم در هکتار است.
اما با وجود کیفیت بالای زعفران تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری، بهره برداران این بخش با مشکلاتی از جمله نوسان قیمت، نبود صنایع بسته بندی و تسهیلات برای تهیه پیازهای مرغوب مواجه اند./س
برچسب ها: درآمد ، زعفران ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.