پا به تعبیر بسیاری از پزشکان قلب دوم انسانهاست. مراقبت از قلب دوم انسان نقش بسزایی در راه رفتن و سلامتی عمومی بدن دارد. بنا بر بسیاری ازتحقیقات انجام شده در این زمینه عدم مراقبتهای لازم در پا بویژه استفاده از کفش های نا مناسب منجر بسیاریهای از بیماریها از جمله درد پا، قرمز، سفید یا آبی شدن انگشتان پاها، درد پاشنه پا، کشیدن پا، تورم پاها، سوزش پاها و زخم ها و بیماریهای که شاید هیچ وقت بهبود نیابد می شود. از این رو اهمیت توجه به سلامت پا و استفاده از کفش های مناسب بر هیچ کس پوشیده نیست و کارشناسان و پزشکان همیشه استفاده از کفش های مناسب را برای سلامتی پا تاکید کرده اند.

با توجه به ورود فصل سرمادر کشورمان بازار کالاهای کفش چرم و زمستانی نیزداغتر شده است که در این میان وجود کالاهای وارداتی و نامرغوب به وضوح در ویترین اکثر مغازه ها قابل مشاهده است.کفش های که نه تنها سلامت ما را به خطر می اندازند بلکه به مرور منجر مشکلات سهمگین به صنعت و اقتصاد کشور و حتی افزایش بیماریهای مختلف انجامد.

رئیس هئیت مدیره اتحادیه تولید کنندگان چرم استان آذربایجان شرقی درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،  با اشاره به استاندارهای تولید چرم و در راستای آن کفش مرغوب گفت: متاسفانه با توجه به عدم آشنایی مصرف کنندگان ما در خصوص کیفیت و اهمیت کفش در سلامت پاها از کالاهای استفاده می کنند که بنا بر تحقیقات انجام شده به مرور منجر بروز بسیاری از بیماریها و ناراحتی های پا خواهد شد.

مسعود بنابیان افزود: متاسفانه در تولید برخی چرم ها و کفش ها استاندارهای لازم رعایت نمی شودو استفاده از چرم های مصنوعی بویژه در کفش منجر بروز برخی بیماریهای از جمله سرطان می شود.

وی با بیان خطر استفاده بدون جوراب از کفش های چرم مصنوعی خاطر نشان کرد: سرطان در کمین پاهای بدون جوراب است، چراکه بنا بر تحقیقات انجام شده درتولید و ترکیب کفش های چرم مصنوعی وارداتی غیر مجاز(قاجاق) از نوعی حلال های عالی استفاده می شود که در تماس مستقیم با پوست و ترکیب عرق پا با این ماده منجر ایجاد حساسیت های پوستی، قارچ و حتی طبق تحقیقات اعلام شده سرطان نیز می شود.

رئیس اتحادیه چرم استان آذربایجان شرقی افزود: استفاده از کفش های پاشنه بلند و همسطح غیر استاندار نیز منجر کمر درد و زانو درد طی سالیان متمادی می شود که در این زمینه با توجه به نظر پزشکان نیز کفش های سه سانتی مرغوب تر هستند.

وی با تاکید بر کیفیت چرم و کفش ایرانی در ایران و حتی دنیا اذعان کرد: کیفیت و سلامت چرم و کفش ایرانی بسیار بالاتر از چرم و کفش های خارجی به ویژه کفش های چینی بی کیفیت است، که طی سالهای اخیر به دلیل قیمت پایین آنها متاسفانه استفاده ازآنها رایج شده است .

رئیس اتحادیه چرم استان آذربایجان شرقی افزود: مردم باید با کسب آگاهی های بیشتر بدانند که هزینه استفاده از این نوع کفش ها که منجر بروز بسیاری از بیماریهای پا و حتی سرطان طی مرور زمان می شود بسیار بالاتر از هزینه خرید کفش مرغوب و با کیفیت است.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها و ارگانهای نظارتی از جمله سازمان حمایت از مصرف کنندگان در اطلاع رسانی برجامعه گفت: ارگانهای نظارتی و رسانه ها باید با تولید برنامه های متنوع مردم را از تاثیر کیفیت و نوع کفش در سلامت پاها آگاه کنند تا طی سالهای متوالی شاهد افزایش بیماریهای پا و به خطر افتادن تولید محصولات نباشیم.

رئیس اتحادیه چرم استان آذربایجان شرقی یادآور شد: با توجه به تنوع محصولات و ورود کالاهای نامرغوب بسیار و ترغیب مردم به استفاده از این نوع کالاها صرفا به دلیل قیمت پایین آنها بویژه در سالهای اخیر در کشور مان نه تنهاشاهد مشکلات و صدمات بسیار به صنعت و تولیدکنندگان داخلی هستیم بلکه با این روند شاهد افزایش ناراحتیهای پا و برخی از بیماریها خواهیم بود/س

 

برچسب ها: سرطان ، کمین ، پا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
گل من