عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و مذاکره کننده ارتش تشکیلات خودگردان با اشاره به شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قدس شرقی گفت: اگر قدس شرقی پایتخت فلسطین نباشد، کشور بودن فلسطین بی معناست.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از القدس، صائب عریقات در گفتگو با شبکه تلویزیونی القدس درباره ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی گفت: اگر قدس شرقی پایتخت فلسطین نباشد، کشور بودن فلسطین بی معناست. ما اکنون از کشورهای مختلف مانند آمریکا، اروپا، روسیه، چین و دیگر کشورها می خواهیم که برای جلوگیری از اقدام اسرائیل در اجرای طرح شهرک سازی در شرق و جنوب قدس دخالت کنند زیرا این دو طرح قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین از آن جدا می کند.
عریقات درباره متوسل شدن تشکیلات خودگردان به شورای امنیت برای صادر کردن قطعنامه علیه اسرائیل گفت: پس از آنکه فلسطین با اذعان جامعه بین الملل به یک کشور تحت اشغال تبدیل شد معادله تغییر کرده است. اکنون به شورای امنیت مراجعه می کنیم و اگر آمریکا تصمیم گرفت به رویکرد خود در به کارگیری وتو ادامه دهد، به مجمع عمومی سازمان ملل متحد مراجعه می کنیم. اکنون فلسطین عضو سازمان ملل متحد است. بنابراین، اسرائیل باید عواقب اقدامات خود را بپذیرد.
برچسب ها: عریقات ، قدس ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار