شبکه تلویزیونی العالم از آغاز درگیریها بین طرفداران و مخالفان رئیس جمهور مصر در اطراف کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، در اين درگيري ها دستکم 6 نفر کشته شدند و برخي منابع خبري شمار زخمي ها را حدود 450 نفر اعلام کرده اند. دو طرف در اين درگيري ها از بطري هاي آتش زا و سنگ استفاده کردند.

رویترز نيز گزارش داد: دست‌کم 3 تانک و دو نفربر زرهی در یکی از خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست‌جمهوری مصر مستقر شده‌اند. شبکه تلویزیونی الجزیره هم گزارش داد تانک ها و زره پوش های مستقر شده در اطراف کاخ ریاست جمهوری مصر در قاهره متعلق به گارد ریاست جمهوری این کشور است.

لازم به ذکر است؛ اين درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که محمد مرسی رئیس‌جمهور مصر ضمن برکناری دادستان کل این کشور، متمم قانون اساسی را اعلام کرد که اختیارات وی را افزایش می‌داد.

ارائه پیش‌‌نویس قانون اساسی مصر نیز این درگیری‌ها و مخالفت‌ها را افزایش داد، مخالفان معتقدند این قانون اساسی اختیارات رئیس‌جمهور را بیش از حد افزایش می‌دهد. در مقابل موافقان قانون اساسی و هواداران مرسی این قانون اساسی و اقدامات رئیس‌جمهور مصر را در جهت اهداف انقلاب و تکمیل‌کننده آن می‌دانند.



























اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار