بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی ناجا و سازمان سنجش مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و حتی در صورت شرکت در آزمون دکتری و قبولی مجوز تحصیلی برای آنها صادر نمی شود.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران: سازمان سنجش در خصوص جزئیات مقررات وظیفه عمومی در آزمون دکتری سال 92 اعلام کرده که ادامه تحصیل در مقطع دکتری سال 92 بر اساس اعلام رسمی سازمان وظیفه عمومی ناجا شامل دارا بودن کارت پایان خدمت و کارت معافیت دائم (کفالت،پزشکی و موارد خاص )است همچنین افرادی که تاریخ اعزام به خدمت آنها قبل از اعلام قبولی دانشگاه باشد باید در تاریخ مندج در برگ اعزام به خدمت اعزام شوند بدیهی است که در صورت قبولی در دانشگاه و دارا بودن سایر شرایط ،جهت ادامه تحصیل از خدمت ترخیص می شوند در غیر این صورت غایب محسوب شده و مجاز به ادامه تحصیل نیستند.
بنا به این گزارش: متولدین سال 52 و قبل از آن باید پس از اعلام قبولی در زمان ثبت نام کارت معافیت دائم را ارائه کنند و متولدین سال 42 و قبل از آن نیز به شرط اینکه تغییر سن نداشته باشند مجاز به ادامه تحصیل در این مقطع خواهند بود.
سقف سنوات مجاز برای صدور معافیت تحصیلی حداکثر 6 سال است
بر اساس اعلام سازمان سنجش مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه مجوز تحصیلی برای آنها صادر نمی شود و دانشگاه ها هم مجاز به ثبت نام از آنها نخواهند بود.
دکتر توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه گفت: فارغ التحصیلان دوره دکتری نیز مجاز به شرکت مجدد در این آزمون نیستند و دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت دوره ضرورت یا اخذ معافیت دائم مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.
برچسب ها: دکتری ، سنجش ، نظام وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار