نماینده تهران گفت: كميسيون فرهنگي مجلس وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي را مسئول فيلم "من مادر هستم" مي‌داند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (چهارشنبه 15 آذرماه) با حضور در جمع خبرنگاران به اكران فیلم "من مادر هستم" در سينماهاي كشور اشاره کرد و گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شب گذشته این فیلم را تماشا کردند که در آن هم نکات مثبت و هم نکات منفی وجود داشت.

وی در ادامه افزود: نکته مهم منفی این فیلم وجود مسئله فحشا و بی‌بند‌و‌باری است که آن را در مقابل دیدگان مردم عادی جلوه می‌دهد.

مطهری تصریح کرد: اما نکته مثبت این فیلم آموزنده بودن آن بوده و اين است که بی‌بند‌و‌باری و بی‌توجهی در روابط خانوادگی و روابط میان زن و مرد نتایج مخربی خواهد داشت.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس همچنين اظهار داشت: دیگر نکته منفی آن فیلم آن است که در فیلم بلاهایی به سر دختر می‌آید که فیلم‌نامه‌نویس او را بی گناه معرفی می‌کند در حالی که شخصیت دختر در این فیلم بی‌گناه نیست، به عبارتي این که حضور زن و مرد بيگانه در يك خانه درست نبوده و مصداق نمایش فحشا به شمار می‌روند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه افزود: در این فیلم طوری وانمود می‌شود که حکم قصاص برای دختر ناعادلانه است که به نوعی حکم اسلامی را زیر سوال می‌برد در حالی که دختر مقصر است.

مطهری تصريح كرد: در جلسه شب گذشته تصميمي درباره فيلم"من مادر هستم" گرفته نشد و نمايندگان تنها به اظهار نظر دراين باره پرداختند.

نماینده تهران با بیان اینکه شخص وزیر ارشاد نیز در این مورد مسئول است، گفت: هرچند معاونت سینمایی وزیر ارشاد از طرف رئیس جمهور انتخاب شده و وزیر ارشاد در این مورد دخالت نداشته، اما وی نمی تواند نسبت به اين موضوع بي تفاوت باشد و لذا مجلس وزیر ارشاد را مسئول می‌داند.

وی همچنین در خصوص اعتراضات مطرح‌شده نسبت به اكران فيلم "من مادر هستم" تصريح كرد: من معتقدم اعتراضات نبايد موجب بر هم خوردن نظم عمومي و ايجاد تشويش شود.

مطهری در پايان به عدم ارائه لایحه بودجه سال آینده از طرف دولت تا امروز به عنوان مهلت قانوني اشاره کرد و گفت: عدم ارائه به موقع لایحه بودجه قطعا به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: مطهری ، اکران ، وزیر ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار