يک کارشناس مسائل خاورميانه گفت: رژيم صهيونيستي با ساخت شهرک‌هاي جديد، نشان داد که علاوه بر اينکه هيچ ارزشي به مصوبات سازمان ملل قائل نيست، بلکه با ساخت شهرک‌هاي جديد در بيت‌المقدس شرقي، قصد دارد تا اگر روزي روند مذاکرات صلح به طور جدي مطرح شد، بيت‌المقدس را از اين روند جدا سازد.

سليم غفوري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ساخت 3 هزار واحد مسکوني جديد از سوي رژيم صهيونيستي در بيت‌المقدس شرقي و کرانه باختري اظهار داشت: رژيم صهيونيستي با اقدام به ساخت اين واحدهاي مسکوني نشان داد که هيچ اعتنايي به مصوبات سازمان ملل ندارد، همانطور که قبلا نيز قطعنامه 242 سازمان ملل، مبني بر عقب‌نشيني اين رژيم از سرزمين‌‌هاي اشغالي سال 1967 را اجرايي نکرد.

وي با اشاره به اينکه رژيم صهيونيستي، بلافاصله پس از تصويب عضويت نظارتي فلسطين بر سازمان ملل دست به اين کار زده است، ادامه داد: اين رژيم با اين اقدام علاوه بر اينکه هيچ ارزشي به مصوبات سازمان ملل قائل نيست، بلکه با ساخت شهرک‌هاي جديد در بيت‌المقدس شرقي، قصد دارد تا اگر روزي روند مذاکرات صلح به طور جدي مطرح شد،  بيت‌المقدس را از اين روند جدا سازد.

اين کارشناس خاورميانه با تاکيد بر اهداف رژيم صهيونيستي در اين منطقه تصريح کرد: رژيم صهيونيستي قصد دارد با ساخت و سازهاي جديد، حفاري‌هاي زير مسجد الاقصي و ايجاد ديوار حائل، موضوع  بيت‌المقدس را به سمتي جهت دهد که در روند مذاکرات با بعضي از گروه‌هاي فلسطيني که مشي مقاومت را رها کرده‌اند، بحث درباره اين منطقه را از موضوع مذاکرات صلح خارج سازد.

وي با اشاره به اهميت تصويب عضويت فلسطين اضافه کرد: هر چند شوراي امنيت به واسطه حق وتو نمي‌خواهد قطعنامه‌هاي جدي‌تري را عليه رژيم صهيونيستي تصويب کند اما پذيرش عضويت فلسطين با 138 رأي موافق در مجمع عمومي سازمان ملل نشان داد که دنيا با اشغالگري رژيم صهيونيستي مخالف است.

غفوري افزود: ملت‌هاي آزادي‌خواه در کشورهاي مختلف اعتراض خود را عليه جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي به خصوص بعد از کشتار مردم در جنگ غزه نشان دادند، هر چند رسانه‌هاي تحت کنترل لابي صهيونيستي اين اعتراضات را کمرنگ جلوه دادند اما اين واکنش‌ها نشان داد که جهانيان از سلطه‌گري اين رژيم بيزارند.

اين کارشناس مسائل خاورميانه در پايان خاطرنشان کرد: تصويب عضويت فلسطين در سازمان ملل، مقدمه‌اي است براي دولت فلسطين تا بتواند با عضويت در سازمان‌هاي زير مجموعه سازمان ملل، شکايات خود را از رژيم صهيونيستي به گوش مجامع بين‌المللي رسانده و حقوق ملت فلسطين را احيا کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار