احزاب و تشکل‌هاي سياسي در هفته‌اي که گذشت با رويدادهاي مهمي همراه بود که مرور آن خالي از لطف نيست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران احزاب و تشکل‌هاي سياسي در هفته‌اي که گذشت با رويدادهاي مهمي همراه بود که مرور آن خالي از لطف نيست
 
يحيي اللهي دبير جامعه اسلامي مهندسين استان سمنان در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران از برگزاري مجمع اين استان در 24 آذرماه خبر داد و اظهار داشت: جامعه اسلامي مهندسين استان سمنان براي اولين بار مجمع عمومي برگزار مي‌کند و طي آن اعضاي شواي مرکزي انتخاب مي‌شوند.
 
همايش دبيران استاني جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي به مدت سه روز از 15 آذرماه در مشهد مقدس آغاز به کار کرد.
 
پرويز سروري قائم‌مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي در گفتگو با خبرنگار سیاسی‌ باشگاه خبرنگاران درباره جزئيات برگزاري اين همايش
 گفت: در اين همايش درباره همکاري ميان اعضاي استاني دو جمعيت رهپويان و ايثارگران و همچنين تشکيل ستادهاي انتخاباتي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي بحث‌هايي مطرح مي‌شود.
 
جلسه مشترک اعضاي شوراي مرکزي جبهه پايداري با رابطين استاني اين جبهه 5شنبه(16) صبح ساعت 9 برگزار مي‌شود که علي خطيبي شريفيه در اين باره به خبرنگار ما گفت: در اين گردهمايي مباحث انتخاباتي مطرح نمي‌شود و رايزني‌ها در راستاي بحث گفتماني و کارهاي تشکيلاتي جبهه پايداري است.
 
ديدار اعضاي جبهه اصلاح‌طلبان با سيدحسن خميني به تعويق افتاد؛ البته اين ديدار قرار بود هفته گذشته انجام شود اما بنا بر دلايلي به تعويق افتاد.(متن کامل خبر)
 
نجف‌قلي حبيبي رئيس دوره‌اي شوراي هماهنگي اصلاحات درباره جلسه اين هفته گذشته اين شورا به خبرنگار ما گفت: در اين جلسه قرار شد تا کميته سياسي شورا، راهکارهاي اجرايي برگزاري مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان را بررسي کند و در نهايت راهکار پيشنهادي خود را به شوراي هماهنگي اصلاحات ارائه کند.
 
محمدرضا باهنر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره نحوه ورود جبهه پيروان خط امام و رهبري به انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا، اظهار داشت: جبهه پيروان خط امام و رهبري، انتخابات شوراها و انتخابات رياست‌جمهوري را به صورت مستقل از يكديگر و جداگانه بررسي و براي آن برنامه‌ريزي مي‌كند و هيچ كدام از اين دو انتخابات را فداي يكديگر نمي‌كنيم.
 
حجت‌الاسلام مرتضي‌ آقاتهراني دبيرکل جبهه پايداري در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده درباره اين جبهه در روزهاي اخير گفت: متاسفانه علي‌رغم علاقه‌اي که به رسانه‌ها و خبرنگاران دارم، شاهد هستيم که برخي از اخبار منتشر شده درباره جبهه پايداري از پايه و اساس کذب است.

وي افزود: در حال حاضر جبهه پايداري درباره  حضور چهره‌هاي جديد در شوراي فقهي هيچگونه تصميمي را اتخاذ نکرده است از اين رو حضور افرادي چون آيت‌الله صديقي در اين شورا صحت ندارد.

دبير‌کل جبهه پايداري درباره حضور غلام‌حسين الهام در جلسات جبهه پايداري خاطرنشان كرد: الهام از زماني که به عنوان سخنگوي دولت منصوب شده است در جلسات جبهه پايداري شرکت نمي‌کند و جبهه نيز وي را آزاد گذاشته است.

لازم به ذکر است که چندي پيش يکي از خبرگزاري‌ها، خبري را درباره عضويت آيت‌الله صديقي و حجت‌الاسلام آقاتهراني در شوراي فقاهتي جبهه پايداري انقلاب اسلامي منتشر کرده بود.

 
کوهکن همچنان ديبرکل جامعه نمايندگان ادوار باقي ماند.(متن کامل خبر)؛ محمد عظمي سخنگوی جامعه اسلامی نمایندگان ادوار گفت: در جلسه جامعه نمایندگان ادوار دبیرکل، قائم مقام، دبیرکل و دبیران کمیته‌ها مشخص شدند.
 
چرايي حمايت از احمدي‌نژاد از زبان عضو جامعه اسلامي مهندسين
 
احمد نيک‌فر عضو شوراي مرکزي جامعه اسلامي مهندسين درباره حمايت مهندسين از احمدي‌نژاد مي‌گويد: در مرحله دوم انتخابات 84 که رقابت ميان هاشمي و احمدي‌نژاد بود، بعضي از اشخاص عضو "جام" از هاشمي حمايت کردند اما عموم اعضا، از کانديداتوري احمدي‌نژاد حمايت کردند.
 
حزب منحله مشارکت که در زمره احزاب رادیکال اصلاح‌طلب به شمار مي‌رفت، پس از روی کار آمدن سیدمحمد خاتمی به عنوان رئیس دولت اصلاحات، توسط محمدرضا خاتمی برادر رئیس جمهور وقت راه‌اندازی شد و در چند روز اخير در بیانیه‌اي که به مناسبت سالگرد تأسیس خود منتشر کرده است، تصریح کرده که برخی به‌دنبال "علم کردن اصلاح‌طلبان بدلی" هستند و تأکید هم کرده که "مردم به خوبی می‌دانند ‌مواضع اصلاح‌طلبی را از چه کسانی باید بشنوند و پی‌جویی کنند".
 
و خبرنگار باشگاه خبرنگاران به سراغ پورموسوي مدير کل سياسي وزرات کشور رفت تا اين موضوع، را با وي مورد بررسي قرار دهد.
 
پورموسوي در اين‌باره گفت: بعضي از اين جريانات ورشکسته سياسي براي عبور از گرداب تاريخي در حال دست و پا زدن هستند تا از صحنه سياسي حذف نشوند لذا به راه‌هاي نادرست و غير صحيح متوسل مي‌شوند غافل از اينکه راههاي روشن و صحيحي هم وجود دارد.
 
وي خاطرنشان کرد: به طورحتم موضوع فعاليت‌هاي اين حزب منحله شده در جلسه بعدي کميسيون ماده 10 احزاب پيگيري خواهد شد.

انتهاي پيام/

پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار