معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران بار ديگر تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران گفتگوي ملي را تنها راه حل رفع بي ثباتي در سوريه دانست و اظهار نمود كه ايران از اين گفتگوها حمايت مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، محمدرضا رحيمي، امروز در يازدهمين نشست سازمان همكاري شانگهاي گفت "ما قويا باور داريم كه تنها راه حل رفع بحران سوريه رسيدن به توافق سياسي از طريق گفتگوي ميان معرضين سوري و دولت سوريه است."  
وي خاطر نشان ساخت كه تلاش در جهت نظامي نمودن بحران كنوني در سوريه و همين طور در اختيار گذاشتن سلاح به گروههاي معارض و شورشي نه تنها كمكي به حل ناآرامي در سوريه نمي كند و بلكه وضعيت آن كشور را پيچيده تر مي كند و به خونريزي ها دامن مي زند.  
وي افزود كه اصرار بر ادامه منازعه و خشونت از سوي كشورهاي منطقه به نفع منطقه نيست و تاكيد كرد كه در صورت ادامه تنش ها احتمال گسترش آن به كل منطقه وجود دارد و مي تواند خطري عليه ثبات و امنيت منطقه باشد.  
سوريه از اواسط ماه مارس سال 2011 ناآرامي را تجربه كرده است و بسياري از مردم سوريه و از جمله كاركنان نيروهاي امنيتي آن كشور طي اين درگيري ها كشته شده اند.  
معاون رئيس جمهور همچنين تجاوز اخير رژيم صهيونيستي و حاميانش عليه غزه را محكوم كرد، حامياني كه مدعي هستند از آزادي و حقوق بشر دفاع مي كنند اما جنايات رژيم صهيونيستي عليه فلسطينيان را از طريق سكوت خود در قبال اين مسئله مورد حمايت قرار دادند.  
وي خطر نشان ساخت كه امروز حمايت از مردم غزه و هبستگي با آنان وظيفه تمام كشور هاست و اشاره كرد كه جمهوري اسلامي ايران تمامي كشورها را به حمايت سياسي و اقتصادي از فلسطينيان و بطور خاص مردم غزه فرا مي خواند.  
حداقل 160 فلسطيني از جمله زنان و كودكان در اثر تجاوز ريم صهيونيستي به شهادت رسيده اند و 1200 نفر ديگر نيز در طول جنگ هشت روزه و محاصره نوار غزه زخمي شده اند.
در مورد مسئله تروريسم محمدرضا رحيمي آمادگي كامل جمهوري اسلامي ايران براي همكاري با سازمان همكاري هاي شانگهاي عليه تروريسم را اعلام نمود. در نشست سازمان همكاري هاي اقتصادي شانگهاي كه امروز در بيشكك تاجيکستان آغاز شده است يازده وزير امور خارجه از كشورهاي مختلف عضويت دارند.  
سازمان همكاري هاي اقتصادي شانگهاي سازمان امنيتي ميان دولتي است كه در سال 2001 توسط رهبران كشور هاي چين، قزاقستان، قرقيزستان، روسيه، تاجيكستان، ازبكستان، افغانستان، ايران، هندوستان، مغولستان و پاكستان در شانگهاي تاسيس شد.  

برچسب ها: رحیمی ، سوریه ، ناآرامی ، بیشکک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار