یک کارشناس سیاست خارجی گفت: امارات با تکرار ادعاهای بی پایه و اساس به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید، لذا تکرار مکررات توسط دولت این کشور به جایگاه سیاسی و عمومی آن در منطقه آسیب می‌زند.

رضا طلایی‌نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاهای واهی مقامات امارات نسبت به جزایر سه‌گانه ایرانی اظهار داشت: ادعای امارات بر جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، محصول فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و در راستای بحران‌‌آفريني بر روابط ایران و همسایگانش مطرح شده است.

وی تصریح کرد: تکرار ادعاهای غیرمنطقی درباره جزایر کشورمان به روابط ایران و امارات خدشه وارد مي‌کند.

طلايي‌نيك با بیان اینکه ادعای واهی امارات برای فضاسازی سیاسی و ايجاد عملیات روانی با فشار بیگانگان بر دولت امارات و شورای همکاری خلیج فارس مطرح شده، اظهار داشت: تعلق تاریخی و قطعی جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به ایران از شفافیت و پشتوانه مستند برخوردار بوده، لذا تکرار ادعاهای این کشور نوظهور خلیج فارس فقط برای تامین خوراک رسانه‌ای غرب، به‌ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شده است.

وی ادامه داد: امارات با تکرار ادعاهای بی‌ اساس به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید، لذا تکرار مکررات توسط دولت این کشور به جایگاه سیاسی و عمومی آن در منطقه آسیب می‌زند.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به اینکه موقعیت استراتژیک و ژئوپلیتیکی جزایر سه‌گانه در موضع راهبردی ایران برای مقابله با هرگونه تهدید و تعرض به تنگه هرمز قابل کتمان نیست، خاطرنشان کرد: جزایر بوموسي، تنب بزرگ و تنب كوچك برای امنیت خلیج فارس، تنگه هرمز و انتقال نفت بسيار مهم است، لذا همه ایرانیان در دفاع از حاکمیت به حق ایران بر اين جزایر، مصمم هستند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: ایران ، امارات ، جزایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار