مهمترین علت سکته در جوانان عواملی نظیر وراثت و افزایش کلسترول خون بوده است.

دکتر پیغمبری، متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سکته زیر سن 40 سال یک نوع بیماری خطرناک بوده، علائم آن شامل مصرف سیگار، استرس، سابقه فامیلی است که این علائم نسبت به افراد مسن تر نقش برجسته ای دارد.

وی افزود: ولی در سنین کمتر زیر 25 و 30 سال اساسا بیشترین علت سکته بالا بودن چربی خون و کلسترول، بیماری های خانوادگی و وراثتی بوده که باعث افزایش چربی خوب می شود و در نوجوانان مهمترین علت سکته وراثتی و افزایش سطح کلسترول خون بوده و در این افراد بیماری هایی قلبی خیلی کم است.

وی تصریح کرد: در این سن و سال بیشتری علت سکته، سکته قلبی نبوده و علت آن مرگ ناگهانی نسبت داده شده که این مرگ ناگهانی در افراد ورزشکار نسبت به بقیه افراد بیشتر است.

پیغمبری ادامه داد: سکته می تواند علاوه بر بیماری های وراثتی علت  دیگری از قبیل، ضخیم شدن ماهیچه قلب نیز داشته باشد.

در این نوع بیماری به طور اولیه بخصوص در حین انجام ورزش مرگ ناگهانی اتفاق می افتد.

وی توصیه کرد: به کسانی که مرگ ناگهانی در خانواده هایشان بخصوص افراد درجه یک آنها از قبیل:( پدر و مادر و خواهر و برادر) وجود داد علی الخصوص افراد ورزشکار بهتر اس تکه یك چکاپ قلبی شوند.

وی در ادامه مطلب عنوان کرد: یکی دیگر از علل مرگ ناگهانی: التهاب ماهیچه قلب و گاهی ویروس معمولي سرماخوردگی است که این التهاب مرگ ناگهانی را ایجاد می کند.

وی در خصوص علل دیگر مرگ ناگهانی خاطر نشان کرد: آنوریسم مغزی و غیر طبیعی بودن ریتم مغزی علت های این بیماری است.

وی در مورد راه درمان این نوع بیماری ها عنوان کرد: راه درمان در هر یک متفاوت است بیماری های افزایش چربی خون (کلسترول): با روش های تهاجمی و غیر جراحی است./ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار