رقابت های بین المللی جام فجر تنیس روی میز که قرار است به میزبانی ایران برگزار شود فرصتی برای جبران رنکینگ جهانی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مسابقات تنیس روی میز بین المللی جام فجر قرار است با حضور کشورهای خارجی و به میزبانی ایران برگزار شود.

این مسابقات فرصتی است برای بازیکنانی که امکان حضور در تورنمنت های برون مرزی را ندارند و به همین دلیل در پایان هر ماه و پس از اعلام رده بندی بازیکنان پینگ پنگ باز از سوی فدراسیون جهانی از جایگاه قبلی خود سقوط می کنند.

این رقابت ها در رده سنی بزرگسالان قرار است از 23 تا 29 آذر ماه برگزار شود.

این در حالیست که پیش از این به دلایلی اعلام شده بود که دختران در رده سنی جوانان و نوجوانان از حضور در این رقابت ها محروم هستند اما مشکل عدم حضور آنها حل شد تا دختران در این دو رده سنی نیز همراه بانوان بزرگسال تنیس روی میز به رقابت بپردازند.

بر اساس این گزارش، مسابقات برای دختران در ورزشگاه امجدیه برگزار خواهد شد و در رقابت های تیمی، تیم های ایران الف، با ترکیب ندا شهسواری، مریم صامت، محبوبه عمرانی، سحر رهنما و پریسا صمدی با مربیگری سیما لیموچی و تیم ایران ب با ترکیب عاطفه کریمی، مهشید صامت، مریم جلالی، منصوره رضایی و آنا فیاضیان به سر مربیگری مهناز رجبیان در مسابقات شرکت خواهند کرد این نفرات بر اساس رقابت های انتخابی تیم ملی است که چندی پیش برگزار شد.

در تیم ملی جوانان نیز زهرا علوی، مهشید اشتری، صبا صفری،‌غزاله ملاطلب و فاطمه جمالی فر شرکت خواهند کرد که ویدا عبدی مسئولیت هدایت آنها را بر عهده گرفته است.

علاوه بر این تیم ها 46 بازیکن دیگر در سه رده سنی به صورت انفرادی شرکت خواهند کرد.

در رده سنی بزرگسالان، سارا شهسواری، شهین مرادی، آزاده سرافراز، نیلوفر میرمهدی، شیرین قلعه بیگی، فرهناز همتی، نسیم رنجبر، حمیده ایرانمنش، شهرزاد افشاری، زهرا نیاقی ها، رضوان کشاورزی و یاسمن یراقچی شرکت خواهند کرد.

در رده سنی جوانان و امید، فاطمه حسین زاده، سولماز محمدپور، رضوان بهرامی، ملیکا آخوندی، فروزان فرزین نژاد، نوشین میرعلایی، آرزو کاظمی، مریم عظیمی، مرضیه جلالی، هستی خواست خدایی و محدثه سلیمانی، فاطمه بهجت، زهرا فیصلی و مریم انصارالحسین و در رده سنی نونهالان و نوجوانان نیز مینا پور موسوی، فاطمه زهرا مختار رضایی، پانیذ ویزواری، کیانا مقارت عسگری، شیدا بیات، بهاره بابادیوند،‌ ندا جمشیدی، فاطمه زهرا محمدپور، محدثه کابوسی، مینا عابدی، هاله رضایی، شقایق حسین زاده، مهیده خسروآبادی، معصومه سیاهپوش، فاطمه نادم، المیرا سرداری، سارا صالحی، مائده محرابی، مریم فرعی و یاسمن تقی زادگان شرکت خواهند کرد.

طبق آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز در ماه سپتامبر همه بانوان ایران به دلیل عدم حضور در رقابت های برون مرزی از جایگاه قبلی خود سقوط داشتند که جام فجر می تواند تا حدودی مرهمی بر این موضوع باشد.

طبق این گزارش، پسران تنیس روی میز ایران نیز به طور همزمان با دختران رقابت های خود را به میزبانی آکادمی بین المللی تنیس روی میز آغاز خواهند کرد.

که از آنجا که مسابقات انتخابی تیم ملی برای آنها برگزار نشد فدراسیون تنیس روی میز تصمیم گرفت تا از تیم های باشگاهی لیگ برای شرکت در مسابقات تیمی جام فجر استفاده کند و بر این اساس هر تیمی که توان مالی 50 میلیون تومان ورودی به این رقابت ها را داشت در پیکارها حضور خواهد یافت.

بر این اساس، تیم بانک دی با ترکیب نوشاد عالمیان، نیما عالمیان، واحد مالمیری و شهرام سربخشیان با مربیگری ابراهیم علیدخت، تیم نفت سپاهان با ترکیب مجید احتشام زاده، محمدرضا نعمتی، امین میرالماسی و حمیدرضا طاهرخانی به مربیگری صمد تبریزی و تیم پتروشیمی بندر امام ماهشهر با ترکیب محمدرضا اخلاق پسند، مهران احدی، محمد فرقدانی و محمدعلی رویین تن و با مربیگری پیمان حسنی تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستند.

لازم بذکر است، تیم دانشگاه آزاد با وجود اینکه چندین بازیکن ملی پوش را در اختیار دارد به خاطر اینکه نتوانستند مبلغ ورودی مسابقات فجر کاپ را پرداخت کنند از شرکت در مسابقات باز ماندند./آق

برچسب ها: تنیس ، بزرگسالان ، سنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار