معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: حدود 52 سالن ورزشی در سطح خراسان‌رضوی احداث شده ضمن اینکه 68 فضای ورزشی نیز در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، عباس میرسیستانی با اعلام این خبر افزود : خراسان‌رضوی در سال گذشته در مجموع فعالیت‌های ورزشی در تمام استان‌های کشور توانست رتبه دوم را کسب کند.

وی افزود: طرح طناب‌زنی و ژیمناستیک از برنامه ملی آموزش و پرورش بوده که در مقطع تحصیلی ابتدایی تاکید بر فعالیت‌های ورزشی دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: برنامه ورزشی آموزش و پرورش حرکات بنیادی، ژیمناستیک، شنا، طناب‌زنی، تنیس روی میز و دوومیدانی به ترتیب در پایه‌های اول تا ششم ابتدایی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی در ارتباط با کمبود فضای ورزشی در برخی از مدارس گفت: تمام مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی که در حال حاضر تاسیس می‌شوند حتماً باید شرایط فیزیکی آنها متناسب با ساعت تربیت بدنی باشد.

میرسیستانی یادآور شد: اگر مدرسه‌ای با کمبود فضای ورزشی مواجه باشد باید از فضای خارج از مدرسه که سالن‌های متعلق به آموزش و پرورش است برای ساعت تربیت بدنی استفاده کند.

وی تاکید کرد: در طی دو سال گذشته فضای ورزشی خارج از مدرسه رشد چشمگیری داشته که با 80 سال گذشته برابری می‌کند و حدود 52 سالن ورزشی در سطح خراسان‌رضوی احداث شده ضمن اینکه 68 فضای ورزشی نیز در حال ساخت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان‌رضوی متذکر شد: به جز ناحیه دو و هفت مشهد سایر نواحی استخر ندارند و از 68 فضای ورزشی در حال ساخت 32 استخر برای اجرای طرح سباح است که در حال حاضر دو استخر آن آماده بهره‌برداری است/ج.

برچسب ها: احداث ، فضای ، جدید ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.