سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری اردبیل گفت: طرحهای محرك صادرات غیر نفتی باید مورد حمایت و مبنای فعالیت صنعتگران استان قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سید حامد عاملی  در جلسه كارگروه توسعه صادرات استان اردبیل افزود: هر چقدر صادرات غیر نفتی افزایش پیدا كند، درآمد و توسعه استانی به نحو مطلوب و گسترده تری عملی می شود.

وی گفت: زیربنای مدیریت هر جامعه را میزان درآمد و هزینه مشخص می كند و هر چقدر در بحث درآمد توانایی بیشتری كسب كنیم، وابستگی به چاه های نفت كاهش می یابد و از طرفی تحقق این شعار مستلزم تقویت سایر بخش هاو به خصوص بخش صنعت است.

عاملی افزود: هم اكنون سرانه صادرات استان یك سوم سرانه كشوری است و این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست و از این رو باید افق مناسبی ترسیم كرده و یك برنامه ریزی جدی در این زمینه داشته باشیم.

وی گفت: میزان تولیدات صنعتی در استان طی امسال به شدت كاهش یافته و این امر باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و به منظور مقابله با این مسئله ما باید طرح های مناسبی در این زمینه تهیه و به اجرا بگذاریم.

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری اردبیل در ادامه با اشاره به مشكلات فراروی صادرات سیب زمینی استان اردبیل افزود: وضعیت صادرات این محصول هم اكنون در شرایط نامناسبی قرار دارد و همه افراد مسوول باید كمك كنند تا این مشكل برطرف شود./س

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، غیر ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.