رژیم صهیونیستی درخواست سازمان ملل برای پیوستن به معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(ان.پی.تی) و انجام اقدامات برای بازرسی تاسیسات اتمی این رژیم را رد کرد و در همين حال اقدام سازمان ملل را بي پايه و اساس خواند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه خبری راشاتودی، ‌اين قطعنامه دوشنبه با اکثريت مطلق آرا يعني با 174 رأي موافق در برابر شش رأي مخالف و شش رأي ممتنع به تصويب رسيد و از رژيم صهيونيستي مي خواهد تأسيسات هسته اي اش را به روي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي بگشايد و بدون معطلي به پيمان منع گسترش تسليحات کشتار جمعي ( ان پي تي ) بپيوندد .
ایگال پالمور، سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با روزنامه اورشلیم پست گفت: مجمع عمومی سازمان ملل اعتبار و وجهه خود را در مقابل اسرائیل از دست داده است. 
مجمع عمومی سازمان ملل تنها چند روز پس از اعطای وضعیت "کشور ناظر غیر عضو" به فلسطین این درخواست را مطرح کرده است.
رژیم صهیونیستی تاکنون حاضر به امضای معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی نشده است. این رژیم دارای 400 کلاهک اتمی است. علاوه بر این هند، کره شمالی و پاکستان نیز معاهده ان. پی‌. تی را امضا نکرده‌اند. 
همچنین رد درخواست سازمان ملل از سوی رژیم صهیونیستی برای پیوستن به معاهده ان. پی‌.تی و اقدامات برای بازرسی تاسیسات اتمی این رژیم زمانی صورت گرفت که دولت آمریکا از کنفرانس ماه دسامبر سال جاری در خصوص منطقه خاورمیانه عاری از سلاح اتمی خود را عقب کشید. این کنفرانس قرار بود در فنلاند و با حمایت مالی روسیه، آمریکا و انگلیس برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار