هیچ ارتباطی بین استفاده از سنگ های مختلف با درمان بیماری های جسمی یا روانی وجود ندارد.

دکتر فربد فدایی، روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  آنچه در روایات مذهبی در خصوص خواص برخی از سنگها آمده، طبعا مورد تایید است اما در عین حال اگر افراد به وجود ارتباطی بین سنگهای مختلف و شفای بیماریها معتقد باشند امکان دارد که از طریق تلقین آثاری را نیز در این زمینه احساس کنند.

وی در خصوص اعتقاد به تاثیر سنگها در شفای بیماری های روانی و جسمی گفت: با تلقین پذیری و زود باوری از نظر روانتنی موجب می شود که گاهی تغییراتی مثبت یا منفی در افراد احساس شود که البته اینگونه تغییرات فقط برای کوتاه مدت ادامه دارد و حداکثر پس از چند ساعت یا چند روز برطرف می شود.

این روانپزشک تاکید کرد: موج جدیدی که امروزه برای تبلیغ ارتباط بین استفاده از سنگ ها شفا بخش با درمان بیماریها بوجود آمده، تنها جنبه سودجویانه و تبلیغاتی دارند و از نظر علم پزشکی مورد تایید نیستند.

وی با اشاره به تنوع رنگ ها در سنگ های مختلف نیز اظهار داشت: البته در مورد تاثیرات رنگها به وضعیت فیزیولوژیک و روانشناختی بشریت، پژوهشهایی به عمل آمده و نیز آثاری در این خصوص دیده شده اما این امر محتاج به استفاده بسیار گسترده تر از یک رنگ خاص در محیط زندگی انسان است.

دکتر فدایی خاطر نشان کرد: با چند دقیقه نگاه کردن به یک تکه سنگ هیچ تاثیر درمانی در حالات روحی روانی و فیزیولوژیکی افراد به وجود نمی آید و تنوع رنگها در سنگ های مختلف با طراحی ها و اندازه های متنوع فقط جنبه بازارگرمی برای سودجویان این موضوع را دارد و آثار رنگها زمانی در افراد اثر گذار است که فرد ساعتهای طولانی در محیطی حاضر باشد که از رنگ مورد نظر احاطه شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.