عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از پیش شرط‌های هر مذاکره‌ای حسن نیت طرفین است و مقدمه گفتگوی آینده حسن نیت طرف غربی است.

نوذر شفیعی نماینده مردم فارس و ممسنی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در ارتباط با مذاکرات ایران و 1+5 گفت:‌ از پیش شرط‌های هر مذاکره‌ای حسن نیت طرفین است که اگر در یک گفت‌و گو وجود نداشته باشد به نتایج آن نمی‌توان خوشبین بود.
 
 وی در ادامه تصریح کرد: در جامعه بین‌الملل برای پذیرفته شدن از سوی دیگر کشورها نیاز به رضایتمندی مردم آن سرزمین است لذا حتی اگر بپذیریم آمریکا قدرت بزرگی در جامعه بین‌الملل است، چون باید رضایتمندی دیگر کشورها را به همراه داشته باشد، نمی‌توانیم این کشور را هژمونی منطقه بدانیم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:  برای اینکه این رضایتمندی وجود داشته باشد آمریکا‌یی‌ها باید از زبان حقوقی، فرهنگی، منطقی و استدلال با دیگر کشورها صحبت کنند و اين در حالی است که آمریکایی‌ها به جای اینکه نقش قدرت هژمونی را ایفا کنند نقش یک ابرقدرت در جهان را اجرا می‌کنند.
 
نماینده مردم اراک و کمیجان بیان کرد: قدرت هژمونی در جهان سعی می‌کند رابطه خود را با کشورهای و دیگر با ملاحظاتی حفظ کند ولی ابرقدرت با خشونت با دیگر کشورها رفتار می‌کند و چنین رفتاری را ایران در هیچ صورتی از هژمونی در شکل ابرقدرت نمی‌پذیرد.
 
شفیعی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی همواره در تمامی مذاکرات و تعاملات با سایر کشورها رابطه‌ موازی و قائده‌مند را حفظ کرده و هرگز از اصول و حقوق حقه خود کوتاه نخواهد آمد.
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: مذاکره ، ایران ، غرب ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار