سازمان اطلاعات فرانسه:اگرچه سارکوزی درحال حاضر بیرون از گود است اما فراموش نشده که وی همان تبادل گر اطلاعات با باراک اوباما در سال 2010طی اجلاس G-20 بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، سایت آمریکایی مطبوعات آزاد(American Free Press) نوشت: ریچارد واکر در مقاله ای که امروز 3 دسامبر منتشر شد، نوشته است: فرانسه در تحقیقات جدید به این مهم رسیده است که سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا سیا، با همکاری سازمان جاسوسی اسرائیل موساد که چندی پیش به تولید ویروس های مخرب سایبری مبادرت ورزیدند، از همان ویروس هایی استفاده کردند که کارکنان ارشد دولت پیشین فرانسه، قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه می که در فرانسه برگزار شد، استفاده می کردند.
به نظر سازمان اطلاعات فرانسه روابط مرموزی بین کارکنان ارشد دوره سارکوزی رئیس جمهور پیشین فرانسه با سیا و موساد وجود دارد.
برخی مقامات فرانسوی مدعی شده اند که سیا به تنهایی مسئول خرابکاری های سایبری می باشد و تا حدودی موساد در تولید ویروس های مخرب سایبری دست داشته است. در واقع مقامات فرانسه سعی دارند این اقدام را همکاری بین موساد و سیا بنامند و کشور خود را از مسئولیت دست داشتن در تولید ویروس های مخرب سایبری، برهانند.
با این حال مرکز اطلاعات ملی و نظام امنیتی فرانسه ANSSI طی تحقیقاتی به این نتیجه رسیده است که عامل نفوذی در جلسات آموزشی این آژانس وجود داشته که منجر به دزدیده شدن اطلاعات و آموزش ها شده است. زمانی که این موضوع برای مسئولان آژانس روشن شد، کل بخش های شبکه کامپیوتری در کاخ الیزه برای چند روز بسته شد تا بحران ریشه یابی شود.
در حقیقت آن چیزی که سازمان اطلاعات فرانسه را مشکوک به سیا و موساد کرده است؛ شباهت ویروس های مخربی می باشد که کامپیوترهای این سازمان را آلوده کرد. همچنین سازمان اعلام کرده است ویروس شعله و کرم اینترنتی که شکل ارتقا یافته ویروس استاکس نتی می باشد که سازمان سیا و موساد در سال 2010 برای حمله، کنترل و درنهایت تخریب بسیاری از سیستم های کامپیوتری صنایع هسته ای ایران استفاده کرد.
ریچارد واکر در ادامه گزارش خود نوشته است: خانم ژانت ناپولیتانو رئیس امنیت ملی فرانسه بر این اعتقاد است که دخالت آمریکا در هک کردن سیستم ها، ادعایی بیش نیست. وی می گوید هرگز اسنادی که دال بر ارتباط آمریکا با ویروس های استاکس نت و شعله باشد، پیدا نشده است.
واکر در برابر این توجیهات نوشته است: ظاهرا خانم ناپولیتانو از این واقعیت که تعداد بی شماری اسناد و مدارک وجود دارد که ارتباط غیرمستقیم سیا با ویروس استاکس نت را فاش می کند، بی خبر است.
کارشناسان اروپایی می گویند کرمی که کاخ الیزه را مورد هدف قرار داد عملیات موساد بوده است و اذعان شده که سیا در آن دخالت داشته است. هدف از فرستادن این تضییع کننده اطلاعاتی، " کشف مواضع استراتژیک دراز مدت دولت فرانسه در خاورمیانه" بود.
اسرائیل مدتهاست با نوع سیاست گذاری فرانسه مخالفت دارد. در سال 2011 فرانسه با حمایت از پیشنهاد مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین برای عضویت در سازمان فرهنگی ملل متحد، با تل آویو و واشنگتن مخالفت کرد. اخیرا فرانسو اولاند با به رسمیت شناخته شدن استقلال کامل فلسطین در سازمان ملل موافقت کرده است و رژیم اسرائیل در پاسخ به این سوال که فرانسه تا به کی می خواهد اینچنین عمل کند، مانده است؟
اگرچه که سارکوزی درحال حاضر بیرون از گود است اما فراموش نشده که وی همان تبادل گر اطلاعات با باراک اوباما در سال 2010طی اجلاس G-20 بوده است. بنابراین گفته می شود که شاید اطلاعات آموزشی سازمان های فرانسوی برای هک کردن سیستم های کامپیوتری به نوعی به بیرون درز کرده باشد اما هنوز خیانت شخص سارکوزی در این خصوص فاش نشده است.
البته در این اجلاس، سارکوزی که غافل از میکروفون خاموش نشده بود، گفت:می دانم که نتانیاهو یک دروغگو است. این اولین سیاستمدار نبوده که چنین اظهاراتی می کند. "بیل کلینتون نیز یک بار نتانیاهو را متقلب ترین سیاستمداری معرفی کرد که به عمرش با وی ملاقات کرده است."
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار