دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران تنها براساس معاهدات NPT پای میز مذاکره حاضر می‌شود و از خواسته‌های به حق خود کوتاه نخواهد آمد.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با زورگویی قدرت‌های غربی در مذاکرات ایران و 1+5 گفت:‌ جمهوری اسلامی حضور هیچ قدرت طلبی در مذاکرات را تائید نمی‌کند و همواره خواهان گفت‌وگویی مسالمت آمیز است.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا همواره با زور خواهان حضور در مذاکرات است و شاهد این امر،گزارش متناقض آمانو در خصوص فعالیت هسته‌ای کشورمان، پهپادهای مستقر شده برای عملیات جاسوسی در منطقه و حاشیه‌سازی‌های کشورهای غربی علیه کشورمان جهت اتلاف وقت در مذاکرات است.

 
آصفری با اشاره اینکه هیچ امیدی به ادامه مذاکرات 1+5 و ایران ندارد اظهار داشت: ایران تنها براساس معاهدات NPT پای مذاکرات حاضر می‌شود و کشورهای غربی باید بدانند که بدون هیچگونه حاشیه صهیونیستی با ایران وارد مذاکره شوند و گروه 5+1 بداند جمهوری اسلامی به هیچ وجه نباید از خواسته‌های به حق خود کوتاه نخواهد آمد.
 
نماینده مردم اراک و کمیجان در پایان خاطرنشان کرد:‌ رویکرد ایران در مذاکرات با ادبیات مسالمت‌آمیز در چارچوب قوانین NPT بوده و کشورهای غربی نیز باید این قوانین را رعایت کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، زور ، مذاکرات ، آمانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار