اعضای باند در طول چند سال فعالیت در زمینه قاچاق مواد مخدر، همواره از کد‌های سری اطلاعاتی در نامه ‌ها ، پیامک‌های تلفنی و پستهای الکترونیکی خود استفاده می‌‌ کردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اسپانیا یکی از مهمترین مبادی ورود ماده مخدر کوکایین از امریکای لاتین به قاره اروپا به شمار می رود و قیمت هر کیلوگرم کوکایین در حال حاضر در اسپانیا حدود 35 هزار یورو است که این موضوع سود خوبی را برای قاچاقچیان رقم زده است.

حالا پلیس اسپانیا اعلام کرده یک باند قاچاق کوکایین را متلاشی کرده که اعضای آن با پوشیدن لباس پلیس اقدام به حمل و جابجایی مواد مخدر می کردند. تاکنون 11 نفر به اتهام عضویت در این باند در شهرهای والنسیا و تاراگونا در شرق اسپانیا دستگیر و 471 کیلوگرم ماده مخدر کوکایین از آنها کشف و ضبط شده است.

دستگیرشدگان که ملیت‌های اسپانیایی و اکوادوری دارند، بدون اطلاع صاحبان کالاهای مجاز، موادمخدر را در کانتینر‌های حاوی کالاهای آنان جاسازی کرده و به اسپانیا منتقل می کردند. به گفته پلیس اسپانیا، این باند، فعالترین باندی است که در سواحل مدیترانه کار می‌‌کرد و از نظر امنیتی و روش کار بسیار پیشرفته بود، به گونه ای که اعضای آن در طول چند سال فعالیت در زمینه قاچاق مواد مخدر، همواره از کد‌های سری اطلاعاتی در نامه ‌ها ، پیامک‌های تلفنی و پستهای الکترونیکی خود استفاده می‌‌ کردند.

بنا به این گزارش، اعضای باند مذکور پس از آنکه موادمخدر را درون کانتینرهای حاوی کالاهای مجاز در آمریکای لاتین جاسازی می کردند، هنگام رسیدن این کالاها به مقصد خود در بنادر اسپانیایی حوزه دریای مدیترانه، با پوشیدن یونیفورم کارگران بندر، خود را به محموله می رساندند و سپس با استفاده از لباس پلیس، محموله های کوکایین را از کنترل عبور می دادند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار