مشاور سابق نيکلا سارکوزي رئيس جمهور پيشين فرانسه تصريح کرد وضع در راس حزب راستگراي او ام پ (اتحاد براي جنبش دموکراتيک)فرانسه بسيار وخيم و حاد است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي اف ام تي وي ؛ آنري گنو که از حاميان ژان فرانسوا کوپه رئيس مورد اعتراض حزب او ام پ به شمار مي رود گفت از لحاظ قانوني کوپه رئيس اين حزب است اما اين درحالي است که نيمي از اعضاي حزب به مشروعيت کوپه اعتراض دارند و ادامه چنين  وضعي غيرممکن است. 

وي درباره تشکيل گروه جديد اتحاد براي او ام پ در پارلمان فرانسه و حضور فرانسوا فيون به عنوان رئيس اين گروه در پارلمان گفت نمي توان با حزبي ادامه داد که به دو گروه مجزا تقسيم شده است. تجزيه اين حزب خطاي اخلاقي بزرگي بوده است. اين گروه هيچ ربطي به امور جاري  حزب ندارد. نمايندگان وظايفي در قبال راي دهندگان خود دارند و آن تصويب قوانين است و نبايد اين طور به جان يکديگر بيفتند. 

وي ادامه اين دعوا به هيچ يک از مناقشات ايدئولوژيک و عقيدتي مرتبط با حزب او ام پ مربوط نمي شود . در اين حزب گرايشهايي نظير  جريان دموکرات مسيحي، طرفداران ژنرال دوگل، ليبرالها، فدراليستها، جمهوريخواهان،  افراد تندروتر اختلافهايي بر سر مسائل دارند اما اين مناقشه سران به هيچ يک از اين اختلافهاي عقيدتي ارتباط پيدا نمي کند. داشتن دو گروه پارلماني نهايت حماقت است. 

گنو ادامه داد بايد گروه وابسته به فرانسوا فيون منحل شود در غير اين صورت به تغييرات عميق ساختاري و تغيير محل حضور در پارلمان نياز خواهد شد و همه اينها امري بيهوده و احمقانه است. 
در ثاني بايد بار ديگر  اعضاي حزب  حق انتخاب پيدا کنند و دوباره راي دهند.

برچسب ها: فرانسه ، پارلمان ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار