بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد در دوحه اعلام کرد به تعهد حدود يکصد و نود کشور حاضر در کنفرانس سازمان ملل متحد در دوحه اميدوار است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين کنفرانس با هدف دستيابي به توافق جديدي تا پايان هفته در مورد مبارزه با تغييرات آب و هوايي در دوحه برگزار مي شود.
وي تصريح کرد :من به تعهدات شما ايمان دارم ما در اين خصوص مسئوليت داريم. يک وظيفه اخلاقي و شما سران و وزيران يک مسئوليت سياسي در قبال نسل هاي آينده داريد. اين نشست از بيست و ششم نوامبر آغاز شده و احتمالا روز جمعه به پايان خواهد رسيد.دبير کل سازمان ملل افزود: بايد بر اساس خوش بيني اين مذاکرات را پيش ببريم، در غير اين صورت  اين مذاکرات نتيجه اي نخواهد داشت.

به عقيده بان کي مون کنفرانس دوحه بايد دوره جديد از تعهد پروتکل کيوتو را ايجاد کند و نشان دهد تعهد الزام آور بسيار قوي در کل جهان در سال دو هزار و پانزده وجود دارد. انتظار مي رود در پايان اين مذاکرات توافقنامه اي درباره تمديد پروتکل کيوتو، تنها ابزار قانوني الزام آور که کشورهاي صنعتي را به کاهش توليد گازهاي گلخانه اي خود متعهد مي کند، امضا شود. آمريکا  از کشورهاي صنعتي است که پروتکل کيوتو را تصويب نکرده است.

با اين حال جامعه جهاني تصميم گرفته است در سال دو هزار و پانزده به توافقي با مشارکت تمامي کشورها از جمله آمريکا و چين بزرگترين کشورهاي آلوده کننده جهان ، دست يابد. اين توافق نامه قرار است در سال دو هزار و بيست اجرايي شود.بان کي مون همچنين در مورد کمک به کشورهاي آسيب پذير نيز يادآور شد:بايد در خصوص کمک هاي ميان مدت تا سال دو هزار و پانزده به توافق رسيد.

برچسب ها: دوحه ، بان کی مون ، تعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار