معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: دانشگاه بر اساس رسالت کاری خود در نهادینه کردن فرهنگ پژوهش نقش اساسی بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، مرادیانی در جلسه تخصصی پژوهش و فناوری و تحول اداری استان کردستان با محوریت برگزاری برنامه های هفته پژوهش افزود:دانشگاه ها به عنوان مراکز تولید علم و فناوری در عرصه تحقیق و پژوهش و تدوین راههای عملیاتی کردن نتایج تحقیقات  نقش محوری دارند.
وی بیان کرد:نیازهای پژوهشی دستگاه های اجرایی فرصت مناسبی برای بکارگیری و ورود اساتید و محققان دانشگاهی به این عرصه را مهیا کرده و مسیر تدوین برنامه های پژوهش براساس اصول علمی وتحقیقاتی را فراهم خواهد کرد.
مرادیانی حمایت از دستاوردهای پژوهشی محققان راامری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی و صاحبان صنایع می توانند به منظور افزایش بهره وری و ارتقا سطح کمی وکیفی محصولات خود از ظرفیت های فراوان و بالقوه محققان و پژوهشگراندانشگاهی استان استفاده کنند.
وی بر لزوم تخصیص اعتبارات پژوهشی ارگان ها و سازمان های دولتی تاکید کرد و گفت: در این راستا مدیران دستگاه های اجرایی بایستی نسبت به جذب و تخصیص حداقل نیم و حداکثر سه درصد از اعتبارات جاری خود به امور پژوهشی دستگاه مربوطه اقدام کنند.
مرادیانی تشکیل بانک اطلاعاتی نخبگان، محققان و پژوهشگران استان را ضروری برشمرد و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و متولی امور پژوهش و فناوری نسبت به شناسایی افراد نخبه و پژوهشگر و ساماندهی اطلاعات آنها در این بانک اقدام کنند.
در این جلسه همچنین مواردی از جمله برگزاری مراسم افتتاحیه هفته پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان، تهیه کتابچه کارنامه پژوهشی استان، تجلیل از پژوهشگران برتر استان و برگزاری مراسم اختتامیه هفته پژوهش در 29 آذر در دانشگاه کردستان به تصویب نهایی اعضای کارگروه رسید./س
برچسب ها: دانشگاه ، فرهنگ ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.