معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به دستاوردهاي بزرگ و توان فني و مهندسي ايران در حوزه‌هاي مختلف گفت : متخصصين ايراني در شرايط تحريم، بيشتر نيازهاي علمي و فني خود را تأمين کردند و اين دستاوردها و پيشرفت‌ها موجب نگراني غربي‌ها شده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري محمدرضا رحيمي بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) به وقت محلي در ديدار "جان تورا صاتي بالديوف" نخست وزير قرقيزستان ضمن تبريک به خاطر رياست بر اجلاس سازمان همکاري شانگهاي گفت: اين سازمان قابليت آن را دارد که با گسترش فعاليت‌هاي خود بيش از پيش در معادلات جهاني اثر گذار باشد و جمهوري اسلامي ايران نيز آمادگي دارد به نحو مطلوب و قابل توجهي در اين زمينه ايفاي نقش کند.

معاون اول رئيس جمهور همچنين بر لزوم گسترش روابط دو جانبه در تمامي زمينه‌ها و توسعة مناسبات اقتصادي و تجاري تأکيد کرد و افزود : ارتقاء روابط دو کشور موجب پيشرفت و بهبود وضعيت دو ملت خواهد شد.

رحيمي روابط ديپلماتيک ايران و قرقيزستان را تاريخي و ريشه‌دار خواند و تصريح کرد : مردم ايران با سوابق تاريخي قرقيزستان آشنا هستند و آداب و رسوم و فرهنگ دو ملت به هم آميخته است که اين ظرفيت مي‌تواند نقش مهمي در توسعه روابط فيمابين داشته باشد.

وي خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد دستاوردها ، تجربيات و توانمندي‌هاي خود را در اختيار ملت دوست و مسلمان قرقيزستان قرار دهد.

"جان تورا صاتي بالديوف" نخست وزير قرقيزستان نيز در اين ديدار با اشاره به روابط صميمانه و تاريخي دو کشور گفت : قرقيزستان علاقه‌مند به افزايش روابط و ارتقاء سطح مبادلات تجاري و گسترش روابط اقتصادي با ايران است.

وي با اشاره به زمينه‌هاي موجود در همکاري‌هاي دو کشور به ويژه در بخش نفت و گاز خاطر نشان کرد: دو کشور مي توانند در بخش صادرات نفت و گاز به کشورهاي همجوار با يکديگر همکاري مطلوبي داشته باشند.

نخست وزير قرقيزستان همچنين ضمن خوشامدگويي به معاون اول رئيس جمهور کشورمان و هيأت ايراني، خواستار بهره‌مندي از دانش و تجربيات جمهوري اسلامي ايران در حوزه‌هاي مختلف شد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار