رئيس‌جمهور با اشاره به ميثاق عمومي تلاشگران و خدمتگزاران كشور براي دور زدن تحريم‌هاي دشمنان گفت: ملت ايران سوار بر موج تحريم‌ها شده و آن را در خدمت اهداف خود درخواهد آورد و با ايمان، اراده و همت والا هر نوع طراحي دشمنان را به فرصتي براي پيشرفت و دستيابي به سطوح بالاتر تبديل خواهد كرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم بهره برداري از دو فاز توسعه مجتمع فولاد مباركه اصفهان با بيان اينكه از الطاف الهي اين است كه دشمنان ملت ايران از دريافت شرايط عرصه بين الملل و توانمندي هاي ملت ايران عاجزند، اظهار داشت: اگر چه ممكن است دشمنان بعضاً در طراحي‌ها و توطئه‌هاي خود موفقيت‌هايي هم داشته باشند، اما تجربه تاريخي و عملكرد امروز ملت ايران گواه آن است كه اين ملت با اراده، ايمان و همدلي خود طوري آنان را وادار به عقب نشيني مي كنند كه مجبور باشند تا پشت مرزهاي خود عقب بنشينند.

رئيس جمهور با اشاره به ملاقات خود با سفراي دو كشور اروپايي خاطر نشان كرد: در اين ملاقات به نمايندگان اين كشورها گفتم كه امريكا در گذشته از يك طاغوت مسلم عليه ملت ايران حمايت مطلق مي كردند و پس از پيروزي اين ملت بر رژيم ديكتاتوري نيز به دشمني خود با ملت ايران برخاستند و در زماني كه بهانه هسته اي نيز وجود نداشت، صدام را عليه اين ملت تحريك و تجهيز كردند. اما همواره در مقابل ملت ايران شكست خوردند و امروز نيز در عرصه تقابل جديد به بهانه موضوع هسته‌اي، كاري از پيش نخواهند برد.

احمدي نژاد افزود: خوب است دولتمردان امريكا چشمان خود را باز كنند تا ببينند كه تاريخ تمدن ملت ايران، بيش از ده برابر همه تاريخ آنها سابقه دارد و در همه اين مدت، حوادث و دشمنان متعددي در مقابل ملت ايران قد علم كرده اند اما همه آنها رفته اند و آنچه مانده است رودخانه زلال اين ملت مومن و الهي است.

وي با بيان اينكه ملت ايران هر نوع طرحي عليه خود را به يك فرصت استثنايي براي پيشرفت و تعالي تبديل مي كند، تصريح كرد: نمونه احسن اين ادعا را مردم اصفهان محقق كرده اند كه آينه تمام نماي همه خوبي‌ها بزرگواري‌ها و آرمان‌هاي اخلاقي ايرانيان هستند و در طول تاريخ و بخصوص 400 سال اخير و به طور اخص در سالهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، پيشتاز فرهنگ اسلام ناب و پيگير آرمانهاي الهي، استقرار توحيد و عدالت و صيانت از كرامت انساني بوده اند.

رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مشكل خشكسالي در اصفهان و ديگر نقاط كشورمان، خاطر نشان كرد: ملت ايران اين مشكل را نيز با توسل و دعا به درگاه خداوند و اصلاح شيوه هاي مصرف آب، پشت سر خواهد گذاشت.

احمدي نژاد با بيان اينكه در زمينه اصلاح شيوه هاي مصرف آب اقدامات خوب و بزرگي انجام شده است گفت: بايد از هر محل ممكن براي تأمين آب اقدام كنيم و چنانكه دولت‌هاي قبل به دنبال تأمين آب از دريا براي دشت‌هاي مركزي كشور بوده‌اند، اين دولت نيز اين كار را پيگيري كرده و امروز با بودجه خوبي كه به اين مسئله اختصاص يافته است كارها به سرعت در حال انجام بوده و قرار است از دو مسير آب به دشت مركزي و مناطق شرقي و كويري كشور انتقال يابد كه كار احداث خطوط انتقال از شمال آغاز شده و آب شيرين كن ها در اين پروژه در حال نصب هستند و قرار است در مجموع 500 ميليون متر مكعب آب به قسمت‌هايي از استانهاي خراسان رضوي و جنوبي، سمنان، قم، اصفهان و يزد منتقل شود.

رئيس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات بزرگ و موثر صورت گرفته در بخش بهره برداري از معادن و توليدات صنعتي و معدني افزود: در حاليكه در سال 84 ظرفيت توليد فولاد خام كشور كمتر از ده ميليون تن در سال بود امروز اين ظرفيت به 30 ميليون تن ارتقاء يافته كه 18 ميليون تن آن فعال بوده و با بهره برداري از منابع معدني غني و گسترده كشور علاوه بر فعال كردن ظرفيت غيرفعال، حجم توليد نيز افزايش خواهد يافت.

احمدي نژاد اظهار داشت: در سال 84 توليد سيمان كشور 32 ميليون تن بود كه امروز 86 ميليون تن ظرفيت توليد سيمان در كشور ايجاد شده كه 76 ميليون تن آن فعال بوده و در حالي در سال گذشته 10 ميليون تن سيمان از كشور صادر شد كه وقتي در سال 84 بنده گفتم بايد به صادر كننده سيمان تبديل شويم، خيلي از دوستان هم اين حرف را باور نداشتند.

رئيس جمهور تصريح كرد: اين اتفاقات مي تواند در همه عرصه هاي اقتصادي و توليدي كشور روي دهد و فقط بايد توانمندي هاي ملت ايران را شناخته و از آنها استفاده كنيم.

احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بازديد شب گذشته خود از دو پروژه در حال احداث ورزشگاه بزرگ نقش جهان و پروژه قطار شهري خاطر نشان كرد: اين دو پروژه به رغم فشارهاي دشمنان با رفع مشكل بودجه هرچه سريعتر به بهره برداري خواهد رسيد و مردم از آنها استفاده خواهند كرد.

رئيس جمهور پروژه نوسازي و توسعه ورزشگاه نقش جهان را از بزرگترين پروژه هاي ورزشي كشور عنوان كرد و گفت: بايد هرچه سريعتر اين پروژه به بهره برداري برسد تا تيم هاي فوتبال اصفهان از جمله ، تيم سپاهان كه جزو بهترين تيم‌هاي فوتبال كشور و از پشتوانه هاي اصلي فوتبال ملي و اميد افتخارآفريني براي كشور ما در عرصه آسيا است، بتوانند از آن استفاده كند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار