مسئول بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری، ورود دانشجویان به عرصه تولید، متناسب با رشته تحصیلی را از عوامل مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان كرد و گفت: دانشجویان و نخبگان از عوامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

فریدون طاهری، همزمان با فرا رسیدن روز دانشجو در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری گفت: دانشجویان می توانند با تبیین ایده ها و شركت های دانش بنیان با محوریت تولید، پرچمدار اقتصاد مقاومتی شوند.

وی افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان در بدو ورود به بازار كار، با كارآفرینی و اشتغال آشنا نیستند که موضوع اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ها و ضرورت توجه به كارآفرینی، می تواند این مشكل را در میان دانشجویان مرتفع کند.

طاهری با تاكید بر حمایت از شركت های دانش بنیان، گفت: ضروری است، این سیاست نه تنها برای دوره تحریم بلكه در درازمدت به كار گرفته شود تا بتوان نقش اساسی شركت های دانش بنیان را در توسعه اقتصادی كشور مشاهده كرد.

وی، تكیه بر فناوری بومی در حركت اقتصادی كشور را ضروری عنوان كرد و گفت: طرح های كلان ملی با بهره گیری از ظرفیت های علمی فناوری كشور، عامل مشترك اقتصاد رقابتی و مقاومتی هستند.

مسئول بسیج دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری، با بیان برنامه های این نهاد برای بزرگداشت روز دانشجو در استان، گفت: برگزاری یادواره شهیدان گمنام دانشگاه علوم پزشكی، یادواره شهیدان گمنام دانشگاه آزاد اسلامی شهركرد و یادواره شهیدان گمنام فارسان از برنامه های اجرایی این روز است.

طاهری تصریح کرد: مراسم وِیژه گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان نیز با حضور راویان و یادگاران دفاع مقدس در دانشگاه شهركرد برگزار می شود.

شانزدهم آذرماه در تقویم به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.